Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Inte till KLMs försvar, men precis som SAS har KLM en flotta med mindre plan där det nog inte finns plats för ugnar ombord. För att det inte ska vara nån skillnad i business när man flyger KLMmetall och Cityhoppern är det kalla lådan som serveras överallt på dessa kortare sträckor. Dåligt.

Visa bifogad bild 170514
Inser hur snabbt jag blev bortskämd. Åkte KLM CPH-AMS vid 19. Inget varmt, låda liknande SAS plus, ingen Champagne och sen träbestick. Var det dessa ägare som klagade på SAS Plus? Sorry för lite off topic.
Lite OT nu men AMS CPH torsdags kväll.
Beställde en GT och en bubbel innan lådan. Fick snorkigt svar att jag borde veta " endast en alkoholhaltig dryck per servering"
OK fick en minimal GT med 50% is.
Visade sig vara endast en servering, inget kaffe efter de kalla nudlarna i lådan.
Plötsllgt kändes gamla SAS plus konceptet från LPA med max 3 drinks väldigt generöst.

Lite OT nu men AMS CPH torsdags kväll.
Beställde en GT och en bubbel innan lådan. Fick snorkigt svar att jag borde veta " endast en alkoholhaltig dryck per servering"
Visade sig vara endast en servering, inget kaffe efter de kalla nudlarna i lådan.
Plötsllgt kändes gamla SAS plus konceptet från LPA med max 3 drinks väldigt generöst.
Var det på SAS eller KLM?

eställde en GT och en bubbel innan lådan. Fick snorkigt svar att jag borde veta " endast en alkoholhaltig dryck per servering"
Tyvärr en policy som de har haft sedan länge. Endast en alkoholhaltig dryck åt gången. Lite frustrerande i long haul business där man inte får ha ett glas sidochampagne tillsammans med rödvinet till varmrätten.

Stor kontrast mot SAS där de bombar på med 4-5 drycker på bordet, både i business och premium för den som önskar.

Inte till KLMs försvar, men precis som SAS har KLM en flotta med mindre plan där det nog inte finns plats för ugnar ombord. För att det inte ska vara nån skillnad i business när man flyger KLMmetall och Cityhoppern är det kalla lådan som serveras överallt på dessa kortare sträckor. Dåligt.
Det är ju läget med flottan och inte jättemycket att göra åt. Men det riktigt jobbiga är att SAS och KLM (om jag minns rätt) går in för att utöka radikalt med fler plan av typen cityhopper och alldeles säkert fortsätta låtsas som att det finns ju inget att göra något åt.
Det är inget fel med Embraer men SAS och KLM väljer aktivt att konfigurera även nya plan som oneclass och sälja ekonomiservice som business. Aktivt och medvetet beslut att det här är precis som de vill ha det, nu och i framtiden. :(

Toppen