Gnopps
Medlem
Inte direkt passande här, utan mer en personlig klagan.
Kvällsflyget SK1720 från Köpenhamn till Helsingfors har länge avgått runt 21-22 så att man landar i Helsingfors vid midnatt eller lite efter. Det är nu ändrat så att det avgår 23 och landar 0135 på natten. Visst är det bra att det finns ett alternativ att åka vid 20 från Europa, byta i CPH, och komma hem "samma dag". Men när man skulle kunna åka vid 18 från Europa har jag ingen lust att landa mitt i natten. För återkommande resor är 0135 (enligt mig) en riktigt trist tid att landa, jämfört med att landa vid/runt midnatt.
Flyget innan avgår 18 från Kastrup så där är det svårt att hinna med eftermiddagsanslutningar från Europa.
Jag ser att flera andra destinationer har en liknande tidtabell (t ex TLL, BGO, SVG, TRD vid snabb sökning) men tidsskillnaden gör att FI/EE-resenärer drabbas mer. Samma gäller för övrigt på andra hållet för dessa flygplatser, morgonavgångarna är vid 06 och nästa flyg först vid 10. Så antingen får man vakna allt för tidigt, eller komma fram till Europa på eftermiddagen.
Inte allt för seriöst detta. Jag är inte planerare på SAS och vet inte vad som funkar bäst. Jag ser bara min sömn förstöras i båda ändar.
Kvällsflyget SK1720 från Köpenhamn till Helsingfors har länge avgått runt 21-22 så att man landar i Helsingfors vid midnatt eller lite efter. Det är nu ändrat så att det avgår 23 och landar 0135 på natten. Visst är det bra att det finns ett alternativ att åka vid 20 från Europa, byta i CPH, och komma hem "samma dag". Men när man skulle kunna åka vid 18 från Europa har jag ingen lust att landa mitt i natten. För återkommande resor är 0135 (enligt mig) en riktigt trist tid att landa, jämfört med att landa vid/runt midnatt.
Flyget innan avgår 18 från Kastrup så där är det svårt att hinna med eftermiddagsanslutningar från Europa.
Jag ser att flera andra destinationer har en liknande tidtabell (t ex TLL, BGO, SVG, TRD vid snabb sökning) men tidsskillnaden gör att FI/EE-resenärer drabbas mer. Samma gäller för övrigt på andra hållet för dessa flygplatser, morgonavgångarna är vid 06 och nästa flyg först vid 10. Så antingen får man vakna allt för tidigt, eller komma fram till Europa på eftermiddagen.
Inte allt för seriöst detta. Jag är inte planerare på SAS och vet inte vad som funkar bäst. Jag ser bara min sömn förstöras i båda ändar.