Ett kreativt förslag -om det sedan är sådana poäng eller något annat, men något man kan välja istället för status poängen. Risken är väl att Amex hellre vill få över de kinderna mot platinum istället -men då får de ju hitta ett voucher system därJag föreslog till den enda Amex ansvariga på plats igår, Ge möjligheten för Amex Elite kunder att välja, 6% nivåpoäng på spend eller 10-12% extra poäng på dom redan 20% man får idag med kortet.
Hörde snack om att Amex Norden-chef var på plats, han kom förbi och snackade med några i vårt bordssällskap.Jag föreslog till den enda Amex ansvariga på plats igår, Ge möjligheten för Amex Elite kunder att välja, 6% nivåpoäng på spend eller 10-12% extra poäng på dom redan 20% man får idag med kortet.
Får hoppas det tas vidare.
Amex Platinum med något liknande en 2-4-1, som kan användas på alla (eller åtminstone flera) olika program, inte bara Eurobonus utan även de Avios-baserade t.ex... säkert för mycket att drömma om, men OM Amex lyckas förhandla till sig något sådant har de en killer product i så fall.Amex hellre vill få över de kinderna mot platinum istället -men då får de ju hitta ett voucher system där
Fast "genvägen" kräver att du först uppnått LTG, och sedan behöver man kvalificera max 10 år på raken som Eurobonus Guld, för att uppnå LTD, givet det upplägget. Jag själv har ett år kvar till LTG, och har kvalificerat sju år i rad till Diamond. Jag kommer oavsett att köra tre år till, för att nå LTD. För att se andra upplägg, kan vi titta på Lufthansa som kräver 40000 xp för Senator for Life, att uppnå 40000 xp är då målet, men med tanke på kravet för Senator är 1000 xp under 1 kalenderår, så kan det ta sin tid.Jag håller inte alls med om att LTG ska få 45t statuspoäng per år. Det skulle betyda att man som LTG har en genväg till diamantkort. "Belöningen" som LTG har man ju redan fått då man slipper flyga in guld varje år. Däremot skulle det vara fint med någon mindre belöning vid vissa nivåer, som motiverar att samla nivåpoäng.
En kul morot efter LTD skulle kunna vara att efter t ex 15år som Diamond så får man en uppgradering till Pandion i ett år.
[tounge-in-cheek]
Jag tycker att LTD borde få tillgodoräkna sig hälften av den spend som krävs för Pandion, årligen.
Detta för att hålla uppe motivationen att fortsätta flyga sas. De borde ha något extra för allt slit.
[\tounge-in-cheek]
På https://www.sas.se/eurobonus/lifetime-gold/ går det att kolla tidigare år genom att klicka på en stapel och sedan < > i rubriken med månad och år. Det är så jag vet att jag missade 2022 med bara 65 segment, annars hade jag kvalificerat sedan 2015.Annan fråga: Hur kollar man hur många Diamond år man haft? Frågar åt en kompis...
Mycket bra tips!På https://www.sas.se/eurobonus/lifetime-gold/ går det att kolla tidigare år genom att klicka på en stapel och sedan < > i rubriken med månad och år. Det är så jag vet att jag missade 2022 med bara 65 segment, annars hade jag kvalificerat sedan 2015.