Taggen
Medlem
Skit i det där med live bidding. SAS vill bara trissa upp buden. Lägg ett minimumbud vid bokning och kolla då och fram till avgång för ibland sänker de minimibudet. Jag har lagt bud på 35000 för Plus till business och live bidding visar lägsta bud på 120 000 poäng och ändå fått igenom mitt bud så ingen vet hur det där hänger ihop.Jag har bokat nu och det ser ut att vara precis som du skriver @Taggen. Jag blir dock lite fundersam när jag läser detaljerna på "How it works":
![]()
Upgrade Your Ticket
Make your trip even better with fast track and our elegant lounges, complimentary food and drinks on board and much more »www.flysas.com
Vad innebär det här med "Live bidding"? Är det bara att man får tillgång till lite mera verktyg och vyer de sista 25 timmarna?
- To boost your chances of securing an upgrade on flights to North America and Asia, you can participate in live bidding on selected flights, starting 25 hours before departure. Place your bid, track your ranking, view the highest bid and raise your bid anytime – right up until 6 hours before your flight departs.
Sedan under "How to pay for upgrades"
- If you win a bid paid by a credit card, you'll earn additional Bonus points on top of the points you earn based on your original booking class. The number of points earned is based on destination and upgraded travel class.
Tjänar man poäng även för uppgradering av en bonusresa (om man betalar med kreditkort)?
Ja, du tjänar poäng om du uppgraderar med pengar och inte poäng.