Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Tror det var i julas jag tittade på massa MR, kan skicka lite datapunkter ifall ni vill ha referens:
ORD, ATL, SFO, SEA, YYZ var alla för 6992 SEK i Plus. Kollade bara under mars-maj iom julkalendern's 2x-kampanj

HEL-ARN-TLL för ca 200€ enkel under Friends&Family, ger 3000 nivåpoäng. Du hinner med vändande flyg på båda flygplatserna. Kör några sådana. 800€ för 12000 poäng och ingen jetlag
Spännande, vilken klass bokar jag för ovanstående poäng?

Och hur får man tillgång till F&F? Aldrig bokat.

Last edited:
Just nu lutar det emot ARN-OSL-BRU-OSL-ARN i Business. 3500 kr för 5000+ poäng. 2 enkel då hemsidan inte accepterar 40 min byte i BRU.

Men hinner man med ”vändande” plan på 40 min i BRU?

Chatgpt sammanfattar följande:
BRU does not let arriving passengers stay airside unless they are on a legal connection (one ticket).

Någon som kan bekräfta?

Men hinner man med ”vändande” plan på 40 min i BRU?

Borde inte vara några problem alls. Jag har alltid kommit ut genom samma dörr som man går in genom i gaten. (så länge man kommer in från Schengen)

Däremot gäller det kanske att hålla koll på att det faktiskt är vändande kärra eftersom det går flyg till alla tre hubarna därifrån. Och det finns alltid risk för att de stuvar om bland dem vid irrops beroende på hur dags de går.

Chatgpt sammanfattar följande:
BRU does not let arriving passengers stay airside unless they are on a legal connection (one ticket).

Någon som kan bekräfta?
Kan bekräfta att den som ganska ofta hittar på saker som inte stämmer.

Toppen