Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

CPH-BRU-CPH. Fungerar fint. Hann till loungen 15 min. Crews blick när man går ombord slår allt. "You again"..har aldrig hört om detta, varför du igen..måste förklara vad "milage run" är..hen kom igen och frågade om allt är ok, har aldrig varit med om samma person på nytt

Hej!
Kanske svarats på tidigare men vad tror ni om
GOT-ARN-CPH-FRA t/r på samma dag? Om jag bokar biljetterna separat, då hemsidan gnäller över mindre än 1 timma till hemresa från FRA… Landar 14:35, Avgång 15:20.
Tänker Business / Flex ( A,A,A) med 25% extra som EBG ger det ganska fint intjänande om jag inte räknar helt fel, man vill ju dock komma med tillbaka… hehe.
Någon med erfarenhet eller tankar?

Som andra nämnt saknar även jag i SAS appen möjlighet att se poängintjäning på resan man sökt, alternativt biljettklass…

Last edited:
Dessa extra 25% finns tyvärr inte längre, försvann i någon enhancement för något år sedan eller så.
Jaha! Refererar till detta jag ser i appen…

Attachments

• IMG_7685.jpeg
    IMG_7685.jpeg
    255,8 KB · Visningar: 88
Tråkigt att appen inte hålls uppdaterad, men men!…
Tar oavsett gärna emot feedback på MR-förslaget om någon har :)

Tråkigt att appen inte hålls uppdaterad, men men!…
Tar oavsett gärna emot feedback på MR-förslaget om någon har :)
Vändande kärra i Frankfurt så den biten är bra. Dock är det alltid risk för bussgate där. Länge sedan jag var på T2 där SAS nu angör så vågar inte svara om du behöver igenom säkerhetskontrollen igen efter bussgate. Vanlig gate är bara att vända i grinden.

Kikade snabbt på FR24 och SK675 idag, mycket riktigt ser det ut som Bussgate även om det bara är ett exempel. Tacksam att höra från någon som testat men tar även gärna emot förslag på GOT MRs över dagen, gärna med 3 Flighter per väg, kanon om marginal till returflyget är 1tim+ :)

Edit: Kastar in ett förslag till,
GOT-CPH-OSL-DUS t/r verkar fungera fint med retur som har marginal att bokas på rätt sätt, Business flex (A,A,A), om jag räknar rätt 10k poäng t/r

Last edited:
Se upp med DUS. Är det CJR blir det bussgate, är det 320 så gate.
HEL och TLL är säkra milage run. På HEL blir det buss om det är ATR men bara att gå uppför trappan så är du i gateområdet igen, man hinner hur bra som helst. Samma kärra tillbaka och 2000-2500 miles i Business Flex. Kör HEL-ARN-TLL, bra poängintjäning

Det är väl två stopp som gäller. Sedan hitta i Norden/Baltikum som @090034208 påpekar. Kolla priser och tider, de har ändrats ordentligt sedan införandet av business. Vissa destinationer är knappt dyrare (i A mot S-klass), medan andra har höjts till och med mer än dubblerats. Jag har inte hittat någon enkel logik i det. Ett tips vore att hålla koll på säsongsrutter, t ex Salzburg och andra skidorter nu i vinter säsongen och linjer som går udda schema över jul/nyår. Där kan det ibland gå att hitta vid-öppna avgångar i A-klass.

Toppen