Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Kanske får prova någon gång och se ifall det blir någon skillnad - Tror mina 9 fortfarande ligger i leveranspåsen :oops:
Har inte tagit tid, men tycker det är lite kortare torktid. Större skillnad har jag märkt i hur vissa klädesplagg är lite mer "luftiga" och mjuka, tror det hänger mycket på materialet.
Jag tror effekten kan bli extra bra ifall man ska torka "puffigare" plagg, där husmorsknepet varit tennisbollar.

Har inte tagit tid, men tycker det är lite kortare torktid. Större skillnad har jag märkt i hur vissa klädesplagg är lite mer "luftiga" och mjuka, tror det hänger mycket på materialet.
Jag tror effekten kan bli extra bra ifall man ska torka "puffigare" plagg, där husmorsknepet varit tennisbollar.
Har inte heller tagit tid, men har liknande erfarenheter. Kör 12 bollar i torktumlaren. Kläderna blir mindre skrynkliga också. Funkar dessutom mycket bra när man ska tumla dunkuddar och täcken.

Ullbollarna hjälper också när man torkar "för lite" kläder åt gången. Har man bara liten last brukar automatiken slå av fast att kläderna inte är torra, eftersom den mäter fukt på hela luftströmmen och antar det är full maskin. Så även om det låter lite så bonkar bollarna ut mer fukt ur grejerna när någon får för sig att tumla 2 t-shirts typ.

Funderar på om det är värt att fixa Conscious Traveler för Mrs CoooC innan årsskiftet. Räknar jag rätt här om jag betalar med Amex Elite?

9 paket tvättmedel
5000 bonuspoäng (Conscious Traveler)
1026 bonuspoäng (SAS Eurobonus Shop)
220 bonuspoäng (Amex Elite)
för
1100 kr
så 17,6 öre/100 poäng och tvättmedel för ett helt år.

alternativt

9 paket ullbollar
5000 bonuspoäng (Conscious Traveler)
828 bonuspoäng (SAS Eurobonus Shop)
179 bonuspoäng (Amex Elite)
för
897 kr
så 14,9 öre/100 poäng och julklapparna fixade.

Du kanske kan kombinera lite av båda (alternativt ge tvättlappar som julklapp också).
Det är 60 lappar i varje förpackning, så köper du 9 paket så kan du tvätta 540 gånger. Om du inte kör tvättmaskinen mer än en gång per dag så har du alltså tvättmedel till bra mycket mer än ett år.

Du kanske kan kombinera lite av båda (alternativt ge tvättlappar som julklapp också).
Det är 60 lappar i varje förpackning, så köper du 9 paket så kan du tvätta 540 gånger. Om du inte kör tvättmaskinen mer än en gång per dag så har du alltså tvättmedel till bra mycket mer än ett år.
Jag gissar du aldrig använt tvättlapparna? :)
Annars går du nog runt med skitiga kläder!

Toppen