Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Har Awardfares problem med Skyteam söknigar just nu?
Tex till Karibien har den varit lite opålitlig senaste veckorna, och just nu hittar/visar den absolut ingenting.

Har Awardfares problem med Skyteam söknigar just nu?
Tex till Karibien har den varit lite opålitlig senaste veckorna, och just nu hittar/visar den absolut ingenting.
Funkar riktigt dåligt för Skyteam awards just nu. Platser på SAS egna flyg verkar synas. Har strulat rätt länge nu. Hoppas verkligen de förlänger perioden motsvarande tiden det inte fungerat för alla konton utan kostnad.

Mailade de igår och här är svaret. Är ju rädd att man inte hittar en lösning och snart kommer min årliga förlängning upp igen och har inte riktigt lust att betala för en tjänst som inte kan leverera.

We've been experiencing intermittent issues with SkyTeam searches. This is due to new limits that SAS has been imposing for the number of SkyTeam searches that can be made. We are actively working on alternative solutions and hope to resolve the issues soon!

Som en icke-användare av Awardfares tycker jag faktiskt att detta är utmärkt - hatar principen att man ska behöva betala en tredje part för att försöka hitta tillgänglighet.
Det behöver man inte.

Jag själv nyttjar bara awardfares då och då för enstaka bokningar, där jag önskar hitta bonusresor till specifika destinationer och/eller under specifika datum och inte orkar sitta och söka varje dag utan vill sätta upp alerts. Köper en/någon månads prenumeration då och då för dessa tillfällen. I andra fall funkar SAS sökverktyg hyfsat.

Exempelvis köpte jag nu en månad för att sätta upp alerts. Har en resa till MRU över jul/nyår med KQ, ville sätta upp alerts för att se om AF släpper platser närmare inpå men det är inte nog ”viktigt” för att jag ska orka sitta och söka manuellt varje dag. Gjorde samma sak över nyår 24/25, hade en omständlig bokning i C med partners men slutade med att vi hittade award i business med SAS tur och retur istället.

Toppen