Förklarar ju delvis varför Klarna blockar Curve sedan några månader.
det har enbart med kostnaden för AMEX att göraJa eller inte tar ”Amex” i deras app…
Jag lutar åt samma. De har rätt tveksamma saker i sin företagshistoria: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/inifran-den-fackliga-striden-pa-klarnaSkulle aldrig någonsin falla mig in att skaffa ett kreditkort hos Klarna med deras tveksamma affärsmetoder.
Vill man har ren cashback är nog bästa deal, som jag vet, Amex Blue cashback med 1,25% för väldigt låg månadavgift.0,5% eller 1% cashback, blir en hel del spend för att bara nå break-even (om man inte väljer att utnyttja några av kring tjänsterna).
Någon som vet hur det med kostnaden för extra kort och om denna person kan utnyttja extratjänsterna som tex gym?
Det är ett debit och inte kredit. Och om du är så värderingsstyrd borde du gilla vad dom själva säger om detta ”Vi tycker inte att det är snyggt eller moraliskt att ha 'cashback' på den typen av köp, vi vill inte uppmuntra kunder att ta ut en kredit i onödan”.Skulle aldrig någonsin falla mig in att skaffa ett kreditkort hos Klarna med deras tveksamma affärsmetoder.
Halva bolagets existens går typ ut på att ha folk köpa nu och betala senare. Är ju bara med bevis på tveksamma affärsmetoderDet är ett debit och inte kredit. Och om du är så värderingsstyrd borde du gilla vad dom själva säger om detta ”Vi tycker inte att det är snyggt eller moraliskt att ha 'cashback' på den typen av köp, vi vill inte uppmuntra kunder att ta ut en kredit i onödan”.