Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - dubbla poäng helg 24-26 oktober 2025

Återigen, gjorde köp tidigt igår morse (24/10) som bokförs som den 23/10...suck.
Tyvärr är det tråkiga svaret att på din första dubbelhelg har du gjort det enklaste och vanligaste misstaget: inte tagit höjd för att transaktionen kanske inte genomförs i samma tidszon som du råkar fysiskt befinna dig i.

Man kan försöka kontakta SEB och hoppas på ett goodwill-tillägg av poäng. Men i första hand är det nog att betrakta som läropengar. Inga transaktioner förrän man kommit en bra bit in på första dubbelpoängsdygnet…

För att förtydliga: SEB bakdaterar inte transaktionen, men det är svårt att i förväg veta i vilken tidszon transaktionen bearbetas. Speciellt vid internetköp.
Skrev till SEB genom ”säkra meddelanden” i appen. Förklarade sakligt när jag genomfört köpet och att jag kunde styrka detta genom notis (från appen) samt kvitto från mottagaren daterat 23/5.
Fick snabbt svar att de kunde se i sina system att köpet genomförts den 23/5 och att de skulle justera poängen (vilket gjordes omgående).

Jag tar dock med mig @Jane Insane tips om att inte betala för tidigt till nästa dubbelhelg (för att slippa framtida krångel).
Om möjligt, ge SEB en chans att fixa det.
#lessonlearned

Varför måste man änmäla sig ? Så "svordom" dåligt att man måste läsa ett mail för att få en xtra förmån, missade det och betalade just en stor summa via kortet..

Attachments

• Screenshot_20251025_213838_Chrome.jpg
    Screenshot_20251025_213838_Chrome.jpg
    537,7 KB · Visningar: 43
90 000 i utländsk spend idag på fem transaktioner. Allt står som reserverat så får hoppas det kommer in rätt (har tagit lite skärmdumpar just in case).

Varför är kampanjerna alltid i slutet av månaderna? :confused:

Gjorde en riktig rookiegrej den här gången och missade att dubbelkolla saldot inför helgen. Så tack vare maxat kort blev det ingenting alls den här gången...

Varför är kampanjerna alltid i slutet av månaderna? :confused:

Gjorde en riktig rookiegrej den här gången och missade att dubbelkolla saldot inför helgen. Så tack vare maxat kort blev det ingenting alls den här gången...

Kan det ha att göra med att det är slutet av fakturaperioden, dvs minimal tid till inbetalning?

Toppen