Senaste nytt

Gratis at medtage 2 styks håndbagage i Europa...

Hur kan ett sådant förslag gå igenom? Är det ingen som av beslutsfattarna som har åkt med en full kärra någon gång? Åker de bara private jets?

• Gilla
Reactions: hco
Det är väl "personal item" + kabinväska som är förslaget...
Ah då tycker jag det är helt rimligt. Vägrar man ha transparent prissättning inom industrin, eller rätt och slätt motarbetar den, då har jag inga sympatier.
Detta gäller ju då främst OTA, men ändå.

• Gilla
Reactions: ekf
Jag har i alla fall fått mail från dom olika flygbolagen om att checka in handbagaget helt gratis med hänvisning att flyget är fullt.
Då har det väl ingen betydelse hur mycket handbagage man får ha med sig så länge ovanstående erbjuds.
Däremot blir det jobbigt när alla skall släpa med sig det till planet.
Har även sett att i gångbron till planet står det personal och plockar bort handbagage som sedermera hamnar i lastutrymmet.

Ah då tycker jag det är helt rimligt. Vägrar man ha transparent prissättning inom industrin, eller rätt och slätt motarbetar den, då har jag inga sympatier.
Detta gäller ju då främst OTA, men ändå.
Det rimligare vore, tycker jag, att istället krävs transparent prissättning. Otaer som inte alls eller inte korrekt visar informationen beläggas med vite.

Annars, varför stanna vid baggage? Alla Otaer talar ju tex inte om ifall champagne ingår, och gör säkert inte ens skillnad på champagne och cava! Bör vi då kräva att champagne alltid ingår?

Toppen