Senaste nytt

Eurobonus Diamond-event 5/10/17 november (Oslo, Köpenhamn, Stockholm)

Ett sv de första SAS event jag var på med enbart BC medlemmar hölls på Grand Hotell i Stockholm med en buffe och champagne, det var tider det, hölls på hösten 2011 om inte mitt minne sviker mig.
Tyvärr för mig blir det inget deltagande i år, sitter på en SAS flygning när event kommer att hållas i Stockholm.

Jag menade bara att det är ett av Scandic finaste hotell i Stockholm :)
"Scandics finaste" - är det bara jag som tänker på den (i och för sig inte alldeles sympatiska) gamla frasen "premium mediocre"? :cool:
Ja, självklart är jag bitter, som EBG och f.d. EBD, som lyckades nypa en plats vid eventet för drygt två år sedan men som nu inte längre bjuds in i de fina salongerna. Nåja, vad är väl en bal på slottet? :rolleyes:

Ett sv de första SAS event jag var på med enbart BC medlemmar hölls på Grand Hotell i Stockholm med en buffe och champagne, det var tider det, hölls på hösten 2011 om inte mitt minne sviker mig.
Och 2012 var en av flera gånger när SAS var riktigt nära att gå i konkurs. ;) Så jag tror tyvärr inte att den graden av kostnadsmedvetande som utmärkte SAS runt 2011 är en modell som vi kan räkna med kommer tillbaka i närtid. :rolleyes: Även om det då säkert var kostnader och strejkbenägenhet kopplad till personalen som kostade mer pengar än evenemang på Grand, samtidigt som konjunkturen inte hade återhämtat sig från finanskris och eurokris.

Och 2012 var en av flera gånger när SAS var riktigt nära att gå i konkurs. ;) Så jag tror tyvärr inte att den graden av kostnadsmedvetande som utmärkte SAS runt 2011 är en modell som vi kan räkna med kommer tillbaka i närtid. :rolleyes: Även om det då säkert var kostnader och strejkbenägenhet kopplad till personalen som kostade mer pengar än evenemang på Grand, samtidigt som konjunkturen inte hade återhämtat sig från finanskris och eurokris.
Vi vi viste inte att det var ca 12 månader till en nära konkurs, vi njöt av buffen och läppjade (vissa drack klungar) av champagnen.
Att det aldrig kommer tillbaka är jag fullt medveten om.

Självklart måste man ju inte bo på hotellet. Men om man väljer att göra det så är det ju relevant vad det kostar.
Jo, men känns helt irrelevant för eventet då folk väljer utifrån egna preferenser var man bor. Priset på Hobo är lika viktigt som priset på Camper för detta event.

Toppen