Senaste nytt

SAS Webshopping

Eftersom jag uppnått EBD i år och har kval 1/1-31/12 har jag inte engagerat mig i detta med levelpoint kopplat till shopping portalen - förän nu.

* Hur skall nedan tolkas?

- Att levelpoängen måste komma in på kontot före 31/12 eller att köpet som "i framtiden" genererar poängen måste göras/skickas innan 31/12?
- Bakdateras poängen när de kommer in?

Dvs. är det någon idé att handla i nov/dec för lev. i senare delen av dec för att få nivåpoäng som räknas mot min kvalperiod nästa år?

"
  • Dina EuroBonus-poäng krediteras efter att returperioden för ditt köp har löpt ut, vilket kan vara 30-90 dagar beroende på produkt. Samtidigt får du 20 % icke-inlösbara nivåpoäng 30-90 dagar efter shoppingdatumet.
  • För att nivåpoäng som tjänats in genom shopping ska räknas mot din nuvarande kvalificeringsperiod måste de registreras på ditt konto före sista datumet för din kvalificeringsperiod.
"

- Att levelpoängen måste komma in på kontot före 31/12 eller att köpet som "i framtiden" genererar poängen måste göras/skickas innan 31/12?

Dvs. är det någon idé att handla i nov/dec för lev. i senare delen av dec för att få nivåpoäng som räknas mot min kvalperiod nästa år?

Min n=1:

Jag genomförde ett köp på 5000p den 27e juni, bonus- och nivåpoängen överfördes till mitt konto den 27e augusti, men hade krediterats till den 30e juli, dvs en dryg månad efter köpet.

Eftersom jag uppnått EBD i år och har kval 1/1-31/12 har jag inte engagerat mig i detta med levelpoint kopplat till shopping portalen - förän nu.

"
  • Dina EuroBonus-poäng krediteras efter att returperioden för ditt köp har löpt ut, vilket kan vara 30-90 dagar beroende på produkt. Samtidigt får du 20 % icke-inlösbara nivåpoäng 30-90 dagar efter shoppingdatumet.
  • För att nivåpoäng som tjänats in genom shopping ska räknas mot din nuvarande kvalificeringsperiod måste de registreras på ditt konto före sista datumet för din kvalificeringsperiod.
"
De brukar bakdateras, men ingen exakt vetenskap hur och till exakt när. Har en känsla att det hela är lite case by case också kopplat till prenumerationsstarter, när grejer skickas från e-handlares lager samt vad de i bakändan har för möjliga spärrar om att släppa igenom poäng etc.. av erfarenhet från andra sidan brukar man kunna ha lite olika setup som ÅF..

Dock positivt att level points numera kan inkasseras fram till 31/12, har inte sett att de gått ut med detta offentligt ännu. Tidigare sista dag var nu 30/9 men de flesta köpevillkor är uppdaterade..

"
"
Vissa bakdateras, vissa bakdateras inte. Amazon bakdateras inte för mig. De har samma datum som jag får mailet att de överförts.

Dock positivt att level points numera kan inkasseras fram till 31/12, har inte sett att de gått ut med detta offentligt ännu. Tidigare sista dag var nu 30/9 men de flesta köpevillkor är uppdaterade..
Jag fick ett mail idag där de skrev de nya datumen.

Sedan kan man diskutera om det är bra eller dåligt -jag tycker någonstans att det är fundamentalt fel att man kan dra in status utan att flyga. Men eftersom sas har bestämt att det ska fungera så, så är det klart att jag också nyttjar det :) men det är mer en principiell diskussion.

Jag fick ett mail idag där de skrev de nya datumen.

Sedan kan man diskutera om det är bra eller dåligt -jag tycker någonstans att det är fundamentalt fel att man kan dra in status utan att flyga. Men eftersom sas har bestämt att det ska fungera så, så är det klart att jag också nyttjar det :) men det är mer en principiell diskussion.

Samma här jag såg idag att de som det är skrivet i mailet delar ut statuspoäng för köp fram till årsskiftet. Det var mer än vad jag visste. En fin perk då vi handlar mycket på Amazon och tycker det fungerar riktigt fint i kombination med Prime och gratis (snabb!) frakt till dörren. Blir ju dessutom poäng med kortet också, så på det stora hela ett kul och välkomet initiativ as SAS!

... -jag tycker någonstans att det är fundamentalt fel att man kan dra in status utan att flyga. Men eftersom sas har bestämt att det ska fungera så, så är det klart att jag också nyttjar det :) men det är mer en principiell diskussion.
Där är jag med 100%!

Det man kunde önska, nu när nivåpoäng kan komma in från massa olika håll året runt, är att de erbjöd roll-over nivåpoäng. (Har inte AF/KL det?)

Visst kan man shoppa lite för att få poäng, men värdet på det är inte så stort när/om man uppfyllt diamond och fly-premium ganska långt fram i riden. Bonuspoäng i sig har inte ett värde tillräckligt för att jag ska springa benen av mig

Toppen