Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Ja ECO med LOT. Kanon då ska det fram med kortet och visas :) misstänkte att det var så och ska försöka få det inlagt i biljetten men det går inte via sas så får bli på flygplatsen då.
flög med lot till Warsawa för någon vecka sedan, visade senator kortet och kunde som förväntat glida in och gästa en, utbudet i loungen överraskade positivt. finns dessutom ett litet spa som väckte sällskapets intresse

Enligt "vissa rykten" så blir det fler partnerlounger från 1 oktober. Några har redan nu publicerats på hemsidan, och även om det inte står explicit så är det mycket möjligt att man måste vänta till 1 oktober för att komma in.

Såvitt jag kan se så är nu Helsingfors tillbaka med lounge (Aspire) och Stavanger dyker upp på SAS loungelista (North Sea) igen. Helsingfors har varit utan lounge sedan SAS egna lounge stängde under corona, och Stavanger har inte haft lounge sedan linjen till Houston lades ned 2015.

Bägge förändringarna är välkomna!

Enligt "vissa rykten" så blir det fler partnerlounger från 1 oktober. Några har redan nu publicerats på hemsidan, och även om det inte står explicit så är det mycket möjligt att man måste vänta till 1 oktober för att komma in.

Såvitt jag kan se så är nu Helsingfors tillbaka med lounge (Aspire) och Stavanger dyker upp på SAS loungelista (North Sea) igen. Helsingfors har varit utan lounge sedan SAS egna lounge stängde under corona, och Stavanger har inte haft lounge sedan linjen till Houston lades ned 2015.

Äntligen lounge på HEL!

Från 1 oktober blir det tillgång till lounger i Billund och Ålborg. Gäller både inrikes och på linjerna till Stockholm och Oslo :)

Flyger från BER i oktober och är EBG. Får jag gästa in en person på samma bokning eller gäller det inte partnerlounger?
Jo, det ska du få (antar att du flyger med SAS). Kravet är att gästen flyger på samma flyg, men om det är samma bokning gissar jag att ni ska åt samma håll. :)

De situationer där partnerlounger/tredjepartslouger inte funkar är situationer där SAS inte har avtal med loungen, trots att t.ex. Air France har det.

Flyger hem från LAX i början på november, och enligt https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder så är det Air France lounge som gäller. KAL:s lounge har jag också tillträde till, men där verkar inte öppettiderna stämma alls när jag flyger hem 19:30 en tisdag.

Sist jag flög hem från LAX så var det fortfarande A* så har ingen koll på SkyTeams utbud från Tom Bradley. Virgin Atlantic har också en lounge, men verkar endast som om Delta och Virgin Atlantic kommer in (flyger med SAS). Har SkyTeam Elite Plus samt en Businessclassbiljett med SAS.

Någon som har erfarenhet om det går att komma in i någon annan lounge än AF:s? Och hur är den i så fall? AF:s lounge på JFK har varit helt okej de senaste två gångerna när vi flugit hem därifrån.

Äntligen Stavanger igen!
Slut på dyr och för dålig flygplatsmat.

Toppen