Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Ni som fört över utgående poäng från Scandic till SAS, hur ser era Scandic-konton ut nu?

Jag överförde alla mina poäng som går ut i år (men lämnade resten kvar) och har nu den lustiga situationen att scandic fortsätter att rapportera att lika många poäng går ut under 2025 som innan överföringen. Dvs det ser ut som att transaktionen inte räknats av mot de äldsta poängen.
Minsann, där har de en bugg! Vi förde över en mindre summa poäng som går ut i höst från min frus Scandickonto. De står fortfarande kvar som expiring points, och det står ”X poäng som kan spenderas går ut den 2025-11-01”. Men antal poäng totalt är 0. :)

Stämmer dina totala poäng ändå? Antagligen är det här en bugg de kommer rätta till snart.

Mina totala antal poäng är korrekt, så allt annat ser rätt ut.

Ungefär såhär ser listan "Din poängställning" ut:

Längst ner i listan finns en vistelse från 2022, på säg 2001 poäng. Därunder finns panelen "Expiring points" där samma 2001 poäng listas som utgående oktober 2025.

Efter genomförd överföring till EB finns nu en rad längst upp i listan på -2 002 poäng, med beskrivning "0 nätter" och refernsen "non-transactional" och totalen har räknats ned med 2 002 poäng. Men under "Expiring points" står fortfarande 2 001 poäng utgår okt 2025. Även panelen med status och poängsumma har meningen "2 001 poäng som kan spenderas går ut 2025-10-01".

Eftersom du har samma text fast att du har 0 poäng kvar låter det ju som ett visningsfel. Att de helt enkelt bara summerar transaktioner som är äldre än ca36 månader helt utan att ta hänsyn till om de tagits ut mot något eller ej. Fast jag vill inte chansa på att det är så - när poängen väl tas bort lär man inte få tillbaka dem.

Jag hittar ingen e-post-adress till Scandic Friends kundtjänst, utan man måste ringa centralbokningen för allt verkar det som. Ska se när jag hinner göra det och se om det går att få klarhet i om överföringar tas från de senast intjänade poängen eller från de äldsta poängen.

På Scandics hemsida kan man föra över SAS-poäng till Scandic-poäng och det ser ut att funka.
På SAS hemsida står det att man kan föra över poäng mellan programmen men nån "knapp" för att göra det saknas.
Jag vill föra över Scandic-poäng till SAS-poäng. Hur kan man göra det???

På Scandics hemsida kan man föra över SAS-poäng till Scandic-poäng och det ser ut att funka.
På SAS hemsida står det att man kan föra över poäng mellan programmen men nån "knapp" för att göra det saknas.
Jag vill föra över Scandic-poäng till SAS-poäng. Hur kan man göra det???

Inte testat att de funkar i slutändan men logga in på SAS hemsida. På din profil uppe till höger eller annan meny, välj SAS x Scandic. Lite längre ner på den sidan finns växla poäng, blå knapp.

Toppen