S är ju enligt tabellen https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/airfrance/Hur mycket tror ni jag tjänar på flyget till Paris? Är bokat i Premium Economy. Fare S, enligt tabell skall det ge 25% av flygen distans, kan det verkligen stämma?
Visa bifogad bild 166120
Tack!S är ju enligt tabellen https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/airfrance/
Multiplikator för avstånd: 100% Multiplikator för bokningsklass: 25% = 125%
Visa bifogad bild 166128
Edit: Missade att du skrev till Paris, gissar att ovan kanske hjälper ändå. Det är ju AF som är marknadsför flighten så då blir det som du säger 25% enligt tabellen.
Jag håller visserligen med dig men som du ser så är "Feedern" bokad i ekonomi.Tack!
Låter konstigt tycker jag. Premium som är en ganska dyr biljett ändå ger typ inga poäng inom Europa...
Sant det. Men typ i sämsta ekonomi. Feedern blir alltid i Economy i Premium, så kan inte göra nåt där.Jag håller visserligen med dig men som du ser så är "Feedern" bokad i ekonomi.
Jag ska flyga ARN-AMS-PEK ToR nästa år med KLM, valde business standard och ser att det är J klass ARN-AMS men O AMS-PEK.Jag försöker lista ut hur många poäng jag tjänar med KLM: GOT - AMS - YUL. Men lyckas inte hitta bokningsklassen någonstans. Kollar på en Business Light, vilket jag förstått kan bara Z, I eller O. Någon som vet vilken bokningsklass det kan tänkas vara? Eller rakt av hur många nivåpoäng flighten genererar till Eurobonus?
Skillnaden är 10.000 kr mellan Business Light och Economy Light för och jag står i valet och kvalet om jag ska försöka gå för EBD i år eller inte.
Om jag inte är helt ute och cyklar så är första bokstaven i fare basis code den bokningsklassen för AF/KLMJag försöker lista ut hur många poäng jag tjänar med KLM: GOT - AMS - YUL. Men lyckas inte hitta bokningsklassen någonstans. Kollar på en Business Light, vilket jag förstått kan bara Z, I eller O. Någon som vet vilken bokningsklass det kan tänkas vara? Eller rakt av hur många nivåpoäng flighten genererar till Eurobonus?
Skillnaden är 10.000 kr mellan Business Light och Economy Light för och jag står i valet och kvalet om jag ska försöka gå för EBD i år eller inte.