Cristoffer Cedergren
Medlem
Aron hinner väl bli permitterad innan.
Nej, EBG kommer inte matchas till något annat än FBG.En observation är att det är ungefär lika lätt att åter(!)kvala till EBG med dagens förutsättningar som till FBP. Dessutom går EBG och FBP förmånerna inte isär så starkt. Jag ser en chans att det översätts på den nivån, precis som Lufthansa glad matchade in EBG till Senator som absolut är svårare. Om vi EBG ser denna chans och tar positivt på möjligheten (eller önsketänkande, det får framtiden visa), då ligger EBD mer risigt till. Man matchas in som Ultimate men att upprätthålla det kommer nog bli avsevärd svårare än att upprätthålla EBD.
Jag ogillar att Eurobonus försvinner. Förutom försämrande av flera nuvarande förmåner (jämför nu Diamant/Platina) så har man som SAS-resenär en viss koppling med Eurobonus. Jag är en av tio(?)-tusentals diamantkunder och det vet personalen. Jag vill inte vara en av hundra(?)-tusentals platinakunder.
SAS är att komma hem när man är utomlands. SAS är att veta att jag får skandinavisk service i luften, partners, på marken, på telefon, osv. Jag förstår att vi inte talar nu om att SAS skulle försvinna, men jag menar på att Eurobonus är så starkt kopplat till SAS.
Tror vi att Aron hinner lösa ST-award i First innan EuroBonus dör?
Min mening, som tydligen missförstods, var att jag hellre tillhör en liten grupp Eurobonus status-medlemmar, än en större grupp FB status-medlemmar. För att jag - felaktigt eller ej - tror jag får bättre service (direkt och indirekt som exempelvis skandinaviska samarbetspartners) så.Alltså, Flying Blue har 20 miljoner användare. Eurobonus har åtta. Med ditt resonemang så skulle Flying Blue ha lite mer än dubbelt så många användare på platinumnivå som SAS, inte mångdubbelt.
Det stod inget om språk i mitt inlägg. Jag håller med dig.Och sen vet jag inte varför det skulle vara skrivet i sten att man inte skulle kunna få service på svenska eller något av de andra nordiska språken bara för att det står Flying Blue på korten.
Det stämmer.Det finns absolut ingenting som säger att man får ”skandinavisk service” bara för att Eurobonus skulle finnas kvar.
Låter bli att kommentera provokationer.Vad är ens skandinavisk service. Är det att lägga på luren när man inte vet hur man besvarar kundens frågor? Eller är det kanske att fila naglarna i checkin och låtsas att man inte ser resenärerna som väntar? Eller är det att gömma sig bakom skynket?
Att se till att Eurobonus införlivas i FB är ju ett sätt att lösa problemet.![]()
Jag kan känna igen mig i den känslan av lätt exklusivitet, och att det är nåt ”eget”. Sen tror jag definitivt FB kan ha starkare lokal prägel i förmånerna hos samarbetspartners, som ändå kommer sig dig som statuskund ”hos SAS”. (Är FB medlemskap flybolagskopplade, i stil med M&M?)Min mening, som tydligen missförstods, var att jag hellre tillhör en liten grupp Eurobonus status-medlemmar, än en större grupp FB status-medlemmar. För att jag - felaktigt eller ej - tror jag får bättre service (direkt och indirekt som exempelvis skandinaviska samarbetspartners) så.
Jag kan känna igen mig i den känslan av lätt exklusivitet, och att det är nåt ”eget”. Sen tror jag definitivt FB kan ha starkare lokal prägel i förmånerna hos samarbetspartners, som ändå kommer sig dig som statuskund ”hos SAS”. (Är FB medlemskap flybolagskopplade, i stil med M&M?)
Man kanske ska vrida på denna åt andra hållet också, dvs nu finns potentialen för möjligheten till fördelar som bara finns för ”egna programmet” inom AF-KLM, istället för bara SkyTeam fördelar.
Nu känner jag inte till FB så väl att jag kan säga vilka alla dessa nu är, men La Premier awards är väl en?
Mer det är väl knappast den enda FB förmånen som man inte får som övrig SkyTeam statusmedlem?Bara om du är platinum eller högt elite status. Så blir nog samma för majoriteten!