Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Det verkar inte finnas någon lista på ICA Maxi Arninge, men blev nekad att handla med Amex (Kort medges ej) i självscanningen. Någon som vet om de tar Amex? Tar Ica Maxi Häggvik Amex?

Det verkar inte finnas någon lista på ICA Maxi Arninge, men blev nekad att handla med Amex (Kort medges ej) i självscanningen. Någon som vet om de tar Amex? Tar Ica Maxi Häggvik Amex?
Alla ica brukar ta amex, iallafall dom jag handlar på. Men det brukar inte funka att blippa och ibland måste man stoppa i kortet två gånger.

Alla ica brukar ta amex, iallafall dom jag handlar på. Men det brukar inte funka att blippa och ibland måste man stoppa i kortet två gånger.
Två gånger, alltså förlåt om detta är en dum fråga men menar du:

Kör i kort, slår kod - köp nekat. Kör i kort igen.

Eller

Kör i kort, ta ut, kör i kort igen, slå kod?

Omständigt!

Funkade bra på Maxi i Arninge för ca en månad sedan åtminstone.

Aldrig haft problem med det i häggvik.

Två gånger, alltså förlåt om detta är en dum fråga men menar du:

Kör i kort, slår kod - köp nekat. Kör i kort igen.

Eller

Kör i kort, ta ut, kör i kort igen, slå kod?

Omständigt!
Ahfan sorry jag var otydlig.

I självskanning så kan jag blippa amex, ser ut som allt funkar men så varnar kortläsaren att jag måste sätta in kortet en gång till när den ska betala.

I vanlig supermarket kassa så kan jag bara blippa och så funkar det.

Men nu var det ett tag sen jag handlade på Ica. Men borde inte ha förändrats.

Chattat med Amex som säger att det är för att jag försökte använda contactless på ett belopp över 400 kronor, problemet är bara att jag även använde kortterminalen med chippet och pinkod och ändå fick declined vilket chatten vägrar gå med på. Plötsligt när jag frågar för tredje gången varför mitt köp med kortterminalen nekades så får jag veta att "Mitt konto är under security review", var på jag ringer och de i telefon bekräftar att så inte är fallet.

AmEx-upplevelsen är allt annat än premium och elite än så länge iallafall.

Toppen