Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Någon som vet någon friluftsbutik, typ Naturkompaniet, som tar emot Amex på webben?
Tycker priset inom den branschen varierar ovanligt mycket mellan olika aktörer, så hade oavsett rekommenderat att istället prisjämföra och gå på billigaste aktören (eller vilken parameter som nu optimeras). Men för att svara på din fråga så verkar https://www.widforss.se/ ta Amex.

Edit, och Decathlon enligt en kommentar två steg upp.
 
Coop tar Amex fysiska kort men inte Apple Pay. Vet någon varför?

Mitt lokala Coop tar nu även AMEX blipp samt Apple Pay. Men så bor man ju i en metropol också :)

Nya terminaler sedan någon vecka tillbaka.

7ba353e9fd04524f75345febf9f78469.jpg
 
Last edited:

Fredah

Medlem
Coop tar Amex fysiska kort men inte Apple Pay. Vet någon varför?
Apple Pay fungerar i terminaler som stödjer kontaktlösa betalningar (aka Blipp). Majoriteten av COOPs terminaler accepterar enbart AMEX med Chip, de behöver uppdateras helt enkelt.

Detta är ett generellt problem som senaste åren blivit bättre men där tex COOP är en av dom som släpar. Lite komiskt att mitt första kort med stöd för kontaktlösa betalningar (och även senare Apple Pay) var AMEX men det dyker fortfarande lite då och då upp ”sätt i kortet” medans MasterCard mer eller mindre fungerat från start.
 

Flodis79

Ny medlem
Apple Pay fungerar i terminaler som stödjer kontaktlösa betalningar (aka Blipp). Majoriteten av COOPs terminaler accepterar enbart AMEX med Chip, de behöver uppdateras helt enkelt.

Detta är ett generellt problem som senaste åren blivit bättre men där tex COOP är en av dom som släpar. Lite komiskt att mitt första kort med stöd för kontaktlösa betalningar (och även senare Apple Pay) var AMEX men det dyker fortfarande lite då och då upp ”sätt i kortet” medans MasterCard mer eller mindre fungerat från start.
I hela Malmö har de gamla terminaler. Det finns blipp på dem men Amex funkar inte. Mastercard visa funkar utmärkt.
 
Toppen