Senaste nytt

SAS höjer ombokningsavgift + ändrar feeder möjlighet

Väldigt luddigt. Så man kan inte lägga till feeders (för 150kr) exempelvis MIA-CUN om man har ARN-LHR-MIA. Utan då blir det 750kr i ändring.

Får ju verkligen hoppas att sökmotorn för partner awards förbättras
Nää, dom differentierar feeder och ombokning så där är det 150 vs 750 kr

Står inget om detta påverkar EBD perk med befriade bokningsavgifter,men får anta att det är oförändrat.
Visste inte att man slapp bokningsavgifterna för skyteam award resor som EBD
Jag var typ 4000 poäng från EBD förra perioden. Så 4000kr från fria ombokningar och jag har 4 2-4-1 och 350’+ poäng och så som jag får intrycket av hur det är att boka award nu med skyteam så kommer man ju nästan upp i 4000kr i bokningsavgifter om jag skulle boka upp några resor efter man lagt på feeders och kanske gjort någon ändring.
Isåfall är det ju inte en dum idé att köpa poäng för att nå Diamond + andra perks som det innebär

Edit: utifrån den här texten så kanske jag tolka fel när det gällde skyteam award
IMG_5314.jpeg

Last edited:
Som skrivet i villkoret är feeders endast från norden till hubbarna AMS,PAR,LON,CPH,ARN. Så MIA-CUN t/r räknas inte som feeders dvs det blir ombokning för 750.
Inte för att det ändrar betydelsen i ditt svar (MIA-CUN bör inte räknas som feeder) men det är ju inte endast från Norden till hubbarna, utan även tvärtom (d.v.s. feeders från någon av hubbarna till Norden).

Som skrivet i villkoret är feeders endast från norden till hubbarna AMS,PAR,LON,CPH,ARN. Så MIA-CUN t/r räknas inte som feeders dvs det blir ombokning för 750.
Inte för att det ändrar betydelsen i ditt svar (MIA-CUN bör inte räknas som feeder) men det är ju inte endast från Norden till hubbarna, utan även tvärtom (d.v.s. feeders från någon av hubbarna till Norden).
Tror dom kommer behöva ändra just den punkten när det gäller feeder/anslutningsflyg.

Om bonusresan är bokad före den 4 juli 2025 kan man göra en ändring till den gamla avgiften på 150 kr. Efter denna ändring gäller full avgift på 250/750 kronor (enligt eurobonusguiden.se).
jag gjorde en ändring innan 4 Juli på min befintliga bokning. Dock verkar SAS ta en evighet att biljettera denna så nu är frågan om den biljetteras nu efter 4 Juli att jag åker på nya ändringaavgiften för nästa eventuella ändring. Jag ändra ju före 4 Juli men ändringen sker av SAS efter 4 Juli....

Så många frågor, inga svar.... o_O o_O o_O o_O

Toppen