Bra, så ingen skillnad på NUUK och många andra outstationsed andra ord.Ingen aning, läste bara vad folk skrev på facebook att sas inte har någon representant (vilket i sig inte är konstigt då man sällan har det på outstation med få avgångar). De nyttjar tredjepart för ground service på flygplatsen, huruvida de sköter mat&hotell vouchers låter jag vara osagt.
Men när 180 personer ska ha hotell mm så skulle jag personligen ta ett eget initiativ och boka eget hotell istället för att köa i några timmar medan någon person försökre lösa hotell (vilket jag gissar det inte finns överdrivet många av heller). Att ta hand om sin egen situation istället för att lia på att någon annan gör det åt en brukar vara en vinnande strategi i dessa situationer.
Nuuk är inte direkt en metropol heller, och allt fungerar nog inte "som på större flygplatser".
Det är väldigt många flygplatser sas (och andra flygbolag) inte har representatner på som sagt.
Kan bli en bra destination om man vill stanna lite längre på.SAS bekostnad, tajma in bästa tänkbara väder bara.