Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Nuuk på Grönland!

Resan hem idag är inställd. Såg på Facebook att folk haft stora problem med att bli ombokade. Trist start av linje.
Iceland air kör en daglig 737 MAX nu, så SAS borde kunna boka om via KEF, men den avgången är också inställd idag. Man får nog ha 2-3 dagars marginal och en pengabuffert så att man kan boka någon extra nätter på hotell in case of, om man ska resa till Grönland.

Iceland air kör en daglig 737 MAX nu, så SAS borde kunna boka om via KEF, men den avgången är också inställd idag. Man får nog ha 2-3 dagars marginal och en pengabuffert så att man kan boka någon extra nätter på hotell in case of, om man ska resa till Grönland.
Vägrar SAS att betala hotel för sina passagerare, eller är det något annat som gör att SAS inte måste uppfylla Duty of Care?

Har SAS ingen representant som sköter hotel vouchers etc på plats?
Ingen aning, läste bara vad folk skrev på facebook att sas inte har någon representant (vilket i sig inte är konstigt då man sällan har det på outstation med få avgångar). De nyttjar tredjepart för ground service på flygplatsen, huruvida de sköter mat&hotell vouchers låter jag vara osagt.

Men när 180 personer ska ha hotell mm så skulle jag personligen ta ett eget initiativ och boka eget hotell istället för att köa i några timmar medan någon person försökre lösa hotell (vilket jag gissar det inte finns överdrivet många av heller). Att ta hand om sin egen situation istället för att lia på att någon annan gör det åt en brukar vara en vinnande strategi i dessa situationer.

Nuuk är inte direkt en metropol heller, och allt fungerar nog inte "som på större flygplatser".

Det är väldigt många flygplatser sas (och andra flygbolag) inte har representatner på som sagt.

Toppen