Juancarlos
Medlem
Air France/KLM ökar sitt ägande av SAS till 60,5% av aktierna
Förhoppningsvis.Flying blue snartttt
Inget proffs på FB men skulle helt ärligt inte kännas alls lika dåligt som jag hade tyckt för några år sedan. Men det säger nog snarare mest om eurobonus utveckling.Flying blue snartttt
![]()
Air France-KLM vill bli majoritetsägare i SAS
Air France-KLM vill bli majoritetsägare i SAS, skriver företaget i ett pressmeddelande på fredagen.www.svt.se
Jag skulle nog satsa på att det blir Flying Blue redan från 1 jan 2027.
Det som talar emot är ju att EB har många partners som skapar värde bara för oss nordbor och dessa kan inte flyttas över till FB, och då tappar man mycke värde. Jämför med LH M&M som inte alls har några partners för oss skandinaver, inte ens ett kreditkort. Gör det ointressant. Detta vet SAS och AFKLM. Men ska man skapa synergier så är en övergång till FB en sak att spara pengar på.Helt plötsligt vill jag inte längra sätt emot detta påstående. Vet dock inte vad jag känner för det...
Total övergång, onödiga kostnader.Om det inte blir en total övergång till FB, vad tror ni om en modell liknande AY/BA/QR/...?
Dvs EB-programmet behålls på ytan men det likriktas med FB och lojalitetsvalutan kan växlas fritt mellan EB och FB?