Bumpar denna, någon som vet eller testat?För ren SAS-award (om det är skillnad mot sky) kan man avboka endast ditresan eller hemresan? Om man bokat en t/r från början. Eller går det bara att avboka hela resan i så fall?
Bumpar denna, någon som vet eller testat?För ren SAS-award (om det är skillnad mot sky) kan man avboka endast ditresan eller hemresan? Om man bokat en t/r från början. Eller går det bara att avboka hela resan i så fall?
Går det att på något sätt kontrollera i förhand?Du kan inte ha plus på feeder med skyteam, det måste finnas tillgänglighet i Business (sas har ibland stolar i plus tillgängliga som Business).
Har bokat flera plus feeders när det varit sas longhaul business.
Går platsen att boka för partner (tex flying blue) är det en "Business plats", sen behöver det inte betyda att sas kan boka den.Går det att på något sätt kontrollera i förhand?
1. Ja, prova att boka långa benet och sedan ringa in för att lägga på feedern. Det bör gå.Behöver några visdomsord...
Del 1: Jag hittar LHR-JFK I business men inte VBY-JFK. Jag hittar VBY-ARN-LHR i business som partner award i tid till LHR-JFK. Finns det chans att boka LHR-JFK för att sedan lägga till VBY-LHR eller måste de synas på hemsidan som möjlig att boka hela vägen? Om de skulle räknas som feeder så borde de väl gå att paras ihop hela vägen eller tänker jag fel?
Del 2: Tänkt hemresa hittar jag EWR-ARN bokningsbar som sas award men inte EWR-VBY. Visar sig att det inte finns ARN-VBY som sas award den dagen.
Del 3: Om det är bokningsbart enligt del 1 tänkte jag boka den som en enkel med amex voucher och sedan boka EWR-ARN som en enkel sas award med fly premium för att till sist lösa ARN-VBY för cash. Kan jag ringa in och boka allt i ett (förutom revenue) eller bör jag boka det jag kan på nätet först? Vilka delar i så fall?
Del 1. Det ska väl gå att boka "ben för ben" när det är samma klass på hela rutten. Då borde det gå att ringa in och boka.Behöver några visdomsord...
Del 1: Jag hittar LHR-JFK I business men inte VBY-JFK. Jag hittar VBY-ARN-LHR i business som partner award i tid till LHR-JFK. Finns det chans att boka LHR-JFK för att sedan lägga till VBY-LHR eller måste de synas på hemsidan som möjlig att boka hela vägen? Om de skulle räknas som feeder så borde de väl gå att paras ihop hela vägen eller tänker jag fel?
Del 2: Tänkt hemresa hittar jag EWR-ARN bokningsbar som sas award men inte EWR-VBY. Visar sig att det inte finns ARN-VBY som sas award den dagen.
Del 3: Om det är bokningsbart enligt del 1 tänkte jag boka den som en enkel med amex voucher och sedan boka EWR-ARN som en enkel sas award med fly premium för att till sist lösa ARN-VBY för cash. Kan jag ringa in och boka allt i ett (förutom revenue) eller bör jag boka det jag kan på nätet först? Vilka delar i så fall?
Nej, om du tar transferbuss mellan terminalerna.Jag har en mellanlandning på LHR nästa vecka. Kommer från ARN och ska vidare från LHR till DXB. SAS landar ju tyvärr på terminal 2 och Virgin flyger från terminal 3. Behöver jag ETA?
Enligt google och Chatgpt är svaret nej. Var nästan nöjd där men valde att även ringa SAS. Och där sa personen i telefon att ETA alltid behövs vid mellanlandning i Storbritannien. Och då var hen ändå helt ställd av min fråga och behövde sätta mig på hold för att fråga kollegor.
Så nu är jag lika ställd!![]()