Tja, danska staten har skyfflat in pengar på samma sätt, och så kan man ha en filosofisk diskussion om pengarna har gått upp i rök eller om danskarna har fått valuta för dem (eller både och).Samma aktörer har skyfflat in hundratals miljoner kronor i SAS som gått upp i rök...
Om det inte är ett skrivfel betyder det att de ska klämma in en rad extra jämfört med normala 1-klass konfigurationen. Lite udda men såklart möjligt. Business upplevelsen blir inget extra men som plus kan det ju gå.Enligt uppgifter på check-in.dk ska SAS maskinerna utrustas med 136 stolar![]()
KLM Cityhopper business har väl inget ledigt säte bredvid (i 2-2 kabin)? LH brukade däremot ha det sist jag flög 2-2 med dem.Om det inte är ett skrivfel betyder det att de ska klämma in en rad extra jämfört med normala 1-klass konfigurationen. Lite udda men såklart möjligt. Business upplevelsen blir inget extra men som plus kan det ju gå.
Det här stärker mig i min teori att SAS Link i en framtid kommer att slås ihop med KLM Cityhopper och man bildar en stor spelare i det här segmentet. Det blir inte logiskt om adoptivbarnet har en exakt likadan produktionsplattform som redan finns i familjen.
Man kan med hyffsad säkerhet säga att om Sverige/Wallenberg inte skyfflat in pengar så hade SAS gått i konkurs alt. försvunnit till Danmark tidigare.Tja, danska staten har skyfflat in pengar på samma sätt, och så kan man ha en filosofisk diskussion om pengarna har gått upp i rök eller om danskarna har fått valuta för dem (eller både och).
Ryanair, Eurowings, Norwegian och andra LCC erbjuder en hel mängd olika rutter. Bilden nedan är ett grep ur anbudet av direktlinjer av LCC liknande bolag. Alla legacy bolag och rena semester bolag exkluderade.Man kan med hyffsad säkerhet säga att om Sverige/Wallenberg inte skyfflat in pengar så hade SAS gått i konkurs alt. försvunnit till Danmark tidigare.
Till syvende och sist så kvarstår att CPH är mer strategiskt lokaliserat ur geografisk synpunkt och kan som följd erbjuda internationellt sätt mer attraktiva alternativ.
Om det på allvar finns en marknadsöppning nu på ARN så kommer det fyllas av en annan aktör.
Blir väldigt likt Berlin, vilket är ett hopplöst öde för en affärsdestination. Pratade med en affärsresenär baserad där och att förlita sig på Wizz och andra lågprisaktörer för tjänsteresande är inte enkom positivt... Dessutom kommer du aldrig uppnå någon status någonstans så du får itne ut något värde av att vara frekvent resenär.Ryanair, Eurowings, Norwegian och andra LCC erbjuder en hel mängd olika rutter. Bilden nedan är ett grep ur anbudet av direktlinjer av LCC liknande bolag. Alla legacy bolag och rena semester bolag exkluderade.
Så jag skulle säga att öppningen är redan upptagen. SAS affärsmodell passar tydligen inte tillräckligt bra på marknadens efterfrågan. Vilket jag tycker är synd för SAS sköter sig relativt sett bra mot oss lojala kunder.
Visa bifogad bild 166170
Om det är 319 som ska ersättas så är väl det på destinationet som har nya business class? Då är det jättekonstigt att ditekt efter att man introducerade klassen beställa plan där man alltså inte kan erbjuda fritt mittsäte efterom det inget finns. Och, som det verkar, i en enklass konfig med ekonomi-picth och samma säte i hela kabinen.Så stor skillnad är det inte
Dagens Embraer maskiner tar 122 passagerare och A319 tar 150 - om det nu bland annat är dessa som ska ersättas.