Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kopplat till detta, är det bara jag som aldrig längre lyckas boka plus på feeders? Finns massa avgångar men går aldrig boka i samband med Virgin tex.
Vi ska åka med ett statuslöst par och de tappar ju lounge och hela tjofräset utan plus.
Du kan inte ha plus på feeder med skyteam, det måste finnas tillgänglighet i Business (sas har ibland stolar i plus tillgängliga som Business).

Har bokat flera plus feeders när det varit sas longhaul business.

Du kan inte ha plus på feeder med skyteam, det måste finnas tillgänglighet i Business (sas har ibland stolar i plus tillgängliga som Business).

Har bokat flera plus feeders när det varit sas longhaul business.
Aha, nytt för mig.
Hade plus till London sen Virgin till Miami, men det var en avart då?
Kommer detta bättras när SAS implementerar ”business”? Någon som har någon info om det?

När se dessutom släpper så snålt med biljetter från CPH till tex London och man tvingas kuska via Oslo så blir det extra omständigt utan lounge då i både CPH och OSL…

Aha, nytt för mig.
Hade plus till London sen Virgin till Miami, men det var en avart då?
Kommer detta bättras när SAS implementerar ”business”? Någon som har någon info om det?

När se dessutom släpper så snålt med biljetter från CPH till tex London och man tvingas kuska via Oslo så blir det extra omständigt utan lounge då i både CPH och OSL…
Som sagt, plus går att få som "Business" ibland, men inte alltid.

Hej, jag har 225k poäng och 2st 2-4-1. Finns det någon chans att hitta något kul för detta till en familj om 4 personer, till exempel flyga till Karibien via AMS eller CDG? Hur går jag bäst till väga, köper abb på awardfares? När släpps biljetter? Tips på andra resmål?

Hej,
Jag har en poängresa bokad, finns det något sätt att ta reda på utgångsdatum på dessa poäng?

Mitt brytdatum är 31 Juli och jag vill såklart inte att mina poäng ska försvinna om jag avbokar / ombokar.
Kundtjänst säger att det inte går att se, men det är ju inte alltid dom har koll..

Hej, jag har 225k poäng och 2st 2-4-1. Finns det någon chans att hitta något kul för detta till en familj om 4 personer, till exempel flyga till Karibien via AMS eller CDG? Hur går jag bäst till väga, köper abb på awardfares? När släpps biljetter? Tips på andra resmål?
Hej
Ja skaffa ett abb på Awardfares och sen kan du söka. Det finns också där hur långt innan bolagen släpper sina biljetter så du kan ha koll.
Det är ju lite stök med att hitta 4 platser men med lite tur och j....r anamma brukar det gå. Jag misstänker att det inte är inom närmsta tiden du söker utan kanske vintern/våren?
Lycka till

1. Ja det finns biljetter. Vill du använda båda vouchers så får du göra två bokningar, alt ringa in för att få hjälp.
2. Behövs inget abb på awardfares för att hitta biljetter, går bra att söka via SAS egna partner-award sida.
3. Biljettsläpp är idag mer eller mindre helt random.
4. Svårt att tips om andra resmål och vad ni definierar som kul., men eftersom du skriver Karibien gissar jag sol och värme. Kolla vilka destinationer som Virgin Atlantic flyger till och utgå ifrån det (https://www.flightconnections.com/). Även AirFrance och KLM kan vara värda att kolla på. SAS flyger ju till många ställen i USA, men kanske inte direkt sol och bad destinationer - i Europa finns det ju ganska många destinationer att välja på som passar med sol och bad.

Hej,
Jag har en poängresa bokad, finns det något sätt att ta reda på utgångsdatum på dessa poäng?

Mitt brytdatum är 31 Juli och jag vill såklart inte att mina poäng ska försvinna om jag avbokar / ombokar.
Kundtjänst säger att det inte går att se, men det är ju inte alltid dom har koll..
Tror inte att det själv går att se utgångsdatum på poäng som är uppbundna i en bokning.

1. Ja det finns biljetter. Vill du använda båda vouchers så får du göra två bokningar, alt ringa in för att få hjälp.
2. Behövs inget abb på awardfares för att hitta biljetter, går bra att söka via SAS egna partner-award sida.
3. Biljettsläpp är idag mer eller mindre helt random.
4. Svårt att tips om andra resmål och vad ni definierar som kul., men eftersom du skriver Karibien gissar jag sol och värme. Kolla vilka destinationer som Virgin Atlantic flyger till och utgå ifrån det (https://www.flightconnections.com/). Även AirFrance och KLM kan vara värda att kolla på. SAS flyger ju till många ställen i USA, men kanske inte direkt sol och bad destinationer - i Europa finns det ju ganska många destinationer att välja på som passar med sol och bad.
1751359504668.png

4st till Jamaica i mars nästa år

Har någon annan haft problem med sätesval hos SAS. Jag kan välja säte men efter 1 dag eller så är valet borta och jag måste välja igen. Någon som vet vad det beror på? Det händer enbart på utresan, sätesvalet på hemresan ligger alltid kvar.
Kan uppdatera här, det var för min sambo på hennes egen resa. Det berodde på att hennes EB-nr var inlagt (ingen status), när jag väl tagit bort det så stannade sätesvalet kvar (jag är EBG).

Toppen