Senaste nytt

"Smitvägen" före taxfree terminal 5 Arlanda

Jag vill inte ge mig in i sakfrågan gällande huruvida placeringen av en busshållplats skulle kunna bero på likgiltighet eller nåt mer logiskt. Det jag stör mig på är att en medlem hänger ut namn och bild och verkar håna personen.
Synd att du inte vill diskutera sakfrågan, den är det viktiga.

Sedan är Swedavias VD en offentlig person och har en lön som inte många statligt anställda kommer upp i. Hans jobb är fronta just Swedavia och förhoppningsvis leda bolaget på bästa sätt. Därför ska han granskas, men det tycker tydligen inte alla.

Jag vill inte ge mig in i sakfrågan gällande huruvida placeringen av en busshållplats skulle kunna bero på likgiltighet eller nåt mer logiskt. Det jag stör mig på är att en medlem hänger ut namn och bild och verkar håna personen.

Är man en offentlig person tycker jag nog att man kan få acceptera viss kritik mot det man gjort i sin yrkesroll och även namnges. Det är inte Voldemort vi pratar om.

Det är ingen vad jag sett som gjort några påhopp av det personliga slaget.

Synd att du inte vill diskutera sakfrågan, den är det viktiga. Därför ska han granskas, men det tycker tydligen inte alla.
Bra med granskning av statliga bolag, men exakt hur många fler inlägg behöver skrivas om busshållplatsen? Känns löjligt och gnälligt att VDn ska få lönen ifrågasatt för att du och några till anser att en busshållplats på en av deras flygplatser ligger på fel ställe. Var glad åt smitvägen istället, vem vet det kanske var han som personligen införde denna?

Bra med granskning av statliga bolag, men exakt hur många fler inlägg behöver skrivas om busshållplatsen? Känns löjligt och gnälligt att VDn ska få lönen ifrågasatt för att du och några till anser att en busshållplats på en av deras flygplatser ligger på fel ställe. Var glad åt smitvägen istället, vem vet det kanske var han som personligen införde denna?

Om du nu missat det så är "smitvägen" stängd. Det är en personalingång nu.

Vill bara poängtera att det är den viktigaste busshållplatsen, för den största terminalen på Swedavias överlägset mest trafikerade flygplats. Den busshållplatsen är inte på fel plats, den saknas helt!

Swedavia som är statligt ägt och skall arbeta för klimatfrågor verkar istället prioritera icke-kollektiva färdmedel.
Det är inte bara en busshållplats, det är en ren och skär kompetensfråga.

Jag ska testa imorgon, ska ju flyga med KLM från T2 men tänker gå till sas loungen i T5 och sen ta bussen airside
om det inte förändrats sen 16/6 så funkar den utmärkt :)

om det inte förändrats sen 16/6 så funkar den utmärkt :)
Att den 'fungerar" får man verkligen hoppas, det är en utrymningsväg och att spärra av sådana är förenat med straffansvar.

Däremot tycker Swedavia att den skall vara reserverad till endast personal och vissa särskilt utsatta grupper och har därför skyltat i enlighet med detta.

I detta fall är det dock inte resenärer med guldkort som får nyttja smitvägen utan även dessa hänvisas till annan längre väg där även övriga economy och business class resenärer får gå.

Toppen