Senaste nytt

SAS Webshopping

Hur upplever ni att det fungerat på sistone? Tycker det varit helt ok tidigare, absolut att det inte registreras men tycker att de är väldigt snabba om man rapporterar, brukar ju få ett mail att de ”är på det” och skickar man sen till supporten får man ofta personligt svar.
Vet inte om det är system, personalbyten eller nåt men har nu ett gäng inköp som måste jagas på men är helt dött. Dessutom köp som dyker upp flera gånger under kommande, andra som suttit där i över ett år även fast de blivit överförda osv.
Helt otroligt att dessa tjänster vid det här laget inte fungerar nästintill prickfritt. Har nu funnits i åratal så förstår inte hur man inte lyckats utveckla bättre system och processer.

Supersmidigt med Circe K presentkort, köpte ett för 2500kr med mitt Plat+ och laddade direkt in i appen som förvalt kort. Ger 4x MR jämfört med 2x annars. Dessutom 500EB.

Dessutom 1kr rabatt imorgon på drivmedel, borde fungera med presentkortet som förvalt alternativ i appen.

Supersmidigt med Circe K presentkort, köpte ett för 2500kr med mitt Plat+ och laddade direkt in i appen som förvalt kort. Ger 4x MR jämfört med 2x annars. Dessutom 500EB.

Dessutom 1kr rabatt imorgon på drivmedel, borde fungera med presentkortet som förvalt alternativ i appen.
Hur fick du in det som förvalt i appen. Har du något vanligt kort också eller är det så att du enbart har presentkort?

IMG_7362.png

Jag lade in det direkt från SAS mailet, har inget annat kort inlagt, alltid kört Preem innan men detta var som sagt Supersmidigt. Det känns som en bättre deal än Preem utan att ha räknat på det.

Ah japp så är det. Förut kunde man inne i Circle K-appen välja sitt presentkort som ”förvalt”-kort då drogs det pengar direkt därifrån när man hade ”blippa bilen” aktiverat. Numera är ”förval”-funktionen borttagen av någon anledning, även om man inte har något annat kort inlagt så måste man nu knappa in numret+pin manuellt vid stationen. Tar inte så mycket längre tid såklart men ändå!

Ah japp så är det. Förut kunde man inne i Circle K-appen välja sitt presentkort som ”förvalt”-kort då drogs det pengar direkt därifrån när man hade ”blippa bilen” aktiverat. Numera är ”förval”-funktionen borttagen av någon anledning, även om man inte har något annat kort inlagt så måste man nu knappa in numret+pin manuellt vid stationen. Tar inte så mycket längre tid såklart men ändå!
Ta bort "blippa bilen" så kan du ange pumpnummer och betalmetod i appen vid tankning. Finns en länk under blippa bilen på startsidan som heter "betala för drivmedel".

Ta bort "blippa bilen" så kan du ange pumpnummer och betalmetod i appen vid tankning. Finns en länk under blippa bilen på startsidan som heter "betala för drivmedel".
Just den knappen funkade inte för mig -den tog mig till operativsystemets inställningar för permissions. Däremot baserat på det går det att hitta under konto och inställningar. Så det blir till att testa nästa gång!

Toppen