Senaste nytt

Club Carlson Gold förmån: 2-4-1 & 4-4-2 rabatt

Jag är inte riktigt lika positiv...

Vill passa på att verkligen slå ett slag för Club Carlsson-erbjudandena genom att sammanfatta några saker som sagts i tråden samt ge lite tips-och-trix:

2-4-1 är väl inte så mycket trix iaf. Jag har försökt använda dem några gånger men aldrig lyckats. Finns aldrig plats på de hotell jag vill boka.

Guldstatusen ger även andra förmåner som 50% högre poängintjäning, uppgradering till bättre rum (tyvärr dock normalt bara inom samma rumskategori.

CC är den kedja som är sämst på att ge uppgraderingar ime. Det känns som att guld inte är värt speciellt mycket jmf med tex HHonors Gold.

Club carlsons egen site är lite jobbig att använda, eftersom listan med erbjudanden är slumpgenerad så man kan behöva refresha för att få rätt erbjudande.

Nej, gå in via sidan som listar medlemsnivåer och deras olika förmåner så finns länkar till erbjudandena alltid där.

Nu ska man bara hitta ett flygbolag som har 2-for-1 också...

Emirates har det rätt ofta.

2-4-1 är väl inte så mycket trix iaf. Jag har försökt använda dem några gånger men aldrig lyckats. Finns aldrig plats på de hotell jag vill boka.

.

Håller med, det låter exklusivt men funkar ungefär som IHG:s 2-4-1 (dvs. nästan omöjligt boka topphotellen)
skillnaden är att det senare kan vem som helst använda och hur många gånger som helst.

Jag bokade precis Radisson Waterfront för Juli månad med en 2-4-1. Fungerade hur bra som helst, fanns många alternativ i Stockholm.

Det som är svårt att boka på strand och royal viking i stockholm för de släpper bara erbjudandet om de har många lediga rum typ 2 veckor i förväg. Det är ju vissa tider svårt att hitta hotell med lediga rum öht i vissa områden och då är det ännu svårare att hitta något med dessa erbjudanden.

Använde detta tre eller fyra ggr under 2012. Lite svårt dock vid större event eller liknande. Förmodligen hade jag tur alternativt jag åker din ingen annan vill åka?? Bra värde för pengarna.

Gäller det verkligen alla hotell inom EMEA? Det är vissa hotell jag aldrig verkar hitta tillgänglighet på, t.ex. Park Inn By Radisson Stockholm-Arlanda. För dessa hotell står det "rate not offered" till skillnad från hotell där det kan stå "currently unavailable".

Eftersom jag bor i Sverige har jag aldrig känt behov av att bo mer än en natt i taget på hotell vid Arlanda...

Även om det står endast i Europa, Mellanöstern och Afrika, verkar 2-for-1, 4-for-2 rate gälla även i Kina.

Screenshot20130127_1.jpg

EMEA - 4 for 2

Club Carlson skrev:
Offer subject to availability and valid at participating locations in Europe, the Middle East and Africa except at Radisson® Edwardian Hotels.

• Gilla
Reactions: Gus
Eftersom jag bor i Sverige har jag aldrig känt behov av att bo mer än en natt i taget på hotell vid Arlanda...

På Park Inn vid stockholm Arlanda är det många saker som inte stämmer.

• De får inte alltid med uppgifter om att du har guld kort
  • Extrapoängen för att du bokat vi Internet dyker aldrig upp om du inte vänder dig till medlemsservice så de lägger på dem automatiskt.
  • De får alla bokningar via e-post, så det blir problem om du ändrar saker på hemsidan för de får inte den uppgiften.
  • Man får oftast upp priset för två nätter vid ordinarie pris när man får upp 2-4-1.
  • Man får bara 5% rabatt i restaurangen om man har guldkort istället för 15 %.
  • När man betalar med kort så dras pengarna av Comfort Hotel Arlanda

Vi bodde två nätter på radison sky city i samband med loungeinvigningarna och de vart fundersamma när de märkte att vi hade bokat 2-4-1 erbjudandet och sa att det är nästan alltid bara personer som bor en natt där, och då kommer de de sent och åker tidigt...

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Det som är svårt att boka på strand och royal viking i stockholm för de släpper bara erbjudandet om de har många lediga rum typ 2 veckor i förväg. Det är ju vissa tider svårt att hitta hotell med lediga rum öht i vissa områden och då är det ännu svårare att hitta något med dessa erbjudanden.

Jag skulle ha kunnat välja Viking också 5-7.7 men jag valde Waterfront pga bättre frukost och fräschare rum.

Innehar Gold Elite-status men har inte fått mitt kort ännu. Har bara ett utskrivet temporärt kort där det inte framgår att jag innehar Gold Elite-status. Eftersom det tydligt framgår att jag förväntas visa mitt Gold Tier-kort vid ankomst kanske jag riskerar att debiteras ett helt annat pris än 4-2-1-priset?

"Guest must present Club Carlson Gold Tier card at check-in"

Några erfarenheter?

Toppen