Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hittar info om max 24 h stop-over med EB awardresa men med vissa undantag. Vilka är det? Kan jag exempelvis lägga till MAD-CPH på resa EZE-MAD med drygt 24h50 min stop-over?
Undantag finns,.men de hjälper dig inte. Du får ha stopover endast i ARN eller OSL. Bokar du en ren SAS-award är även CPH OK.

På Star-tiden fanns fler undantag.

Undantag finns,.men de hjälper dig inte. Du får ha stopover endast i ARN eller OSL. Bokar du en ren SAS-award är även CPH OK.

På Star-tiden fanns fler undantag.

Finns fetat i skrift någonstans? Misstänker att det är begränsat till om man har avfärd från Luleå o dyl.

Njaa, dom spec'ar inte att det är stopover utan skriver övernattning, konstigt nog...

Sv: "I syfte att öka antalet flygalternativ har medlemmar som är baserade i Sverige och Norge möjlighet att boka uppehåll med övernattning i Oslo och Stockholm online."

Eng: "To increase flight options, members based in Sweden and Norway can now book online overnight layovers in Oslo and Stockholm."

Och detta har man ju kunnat göra tidigare, så länge man varit under 24h

Man kan ju boka/avboka upp till 24h innan, men när jag idag ska scanna i närtid så är första valbara dagen 5/6.
Något jag missat eller buggigt i SAS maskineriet?

Man kan ju boka/avboka upp till 24h innan, men när jag idag ska scanna i närtid så är första valbara dagen 5/6.
Något jag missat eller buggigt i SAS maskineriet?
Du kan boka om/av 24 timmar i förväg. För nybokningar är det 72 (?) timmar som gäller sedan en tid tillbaka.

Blir visst lite annan komplexitet än att försöka optimera rutten.

18:30 Pling i sas appen, ”see changes to your booking”

London-Miami camcelled på en resa CpH-LHR-MIA.
Utresa startar onsdag 4/6 8:15, london-miami planerad 15:55. Dvs inom 72h mot planerad tid.

Börjar skissa på en attackplan, jag ringer Virgin och Brorsan SAS.
Kollar i sas app, yup cancelled på långa benet.
Dock på virgins hemsida är ny flight inlagd. American airlines. Fine, rent av bättre. Kortare tid (3 istället för 6h i LHR), AA bättre produkt än virgin 787-9 ”lik-kistan”.

Dock kommer jag inte på något vis åt bokningen på americans hemsida. Vare sig med SAS eller virgins PNR.
Inte heller med något av e-ticket numbers får jag upp något.

Har fått mail av Virgin där de ber om ursäkt för cancellations och letar alternativ åt mig.

Är inte jättemånga dagar kvar men inget att lägga söndagkvällen på heller.
1. Kan man sitta lugnt i båten?
2. Kan det bli ytterligare pnr variant hos AA och hur hittar jag isf det?
3. Nån med liknande erfarenhet?

Blir visst lite annan komplexitet än att försöka optimera rutten.

18:30 Pling i sas appen, ”see changes to your booking”

London-Miami camcelled på en resa CpH-LHR-MIA.
Utresa startar onsdag 4/6 8:15, london-miami planerad 15:55. Dvs inom 72h mot planerad tid.

Börjar skissa på en attackplan, jag ringer Virgin och Brorsan SAS.
Kollar i sas app, yup cancelled på långa benet.
Dock på virgins hemsida är ny flight inlagd. American airlines. Fine, rent av bättre. Kortare tid (3 istället för 6h i LHR), AA bättre produkt än virgin 787-9 ”lik-kistan”.

Dock kommer jag inte på något vis åt bokningen på americans hemsida. Vare sig med SAS eller virgins PNR.
Inte heller med något av e-ticket numbers får jag upp något.

Har fått mail av Virgin där de ber om ursäkt för cancellations och letar alternativ åt mig.

Är inte jättemånga dagar kvar men inget att lägga söndagkvällen på heller.
1. Kan man sitta lugnt i båten?
2. Kan det bli ytterligare pnr variant hos AA och hur hittar jag isf det?
3. Nån med liknande erfarenhet?
När man flyger revenue får man en annan PNR hos AA. Får du en ny bokningsbekräftelse hos SAS står den där, annars får man kontakta någon av kundtjänsterna.

Jag hade förhållit mig till Virgins kundtjänst hellre än SAS i denna situationen.

Räkna med att du måste gå förbi transferdesken på LHR T3 (efter bussen från T2 men före transfer security) för att få boardingkort. Glöm inte att visa eventuella bagagetaggar så att väskorna läggs in.

När man flyger revenue får man en annan PNR hos AA. Får du en ny bokningsbekräftelse hos SAS står den där, annars får man kontakta någon av kundtjänsterna.

Jag hade förhållit mig till Virgins kundtjänst hellre än SAS i denna situationen.

Räkna med att du måste gå förbi transferdesken på LHR T3 (efter bussen från T2 men före transfer security) för att få boardingkort. Glöm inte att visa eventuella bagagetaggar så att väskorna läggs in.
Nu på morgonen kom mail från SAS om ombokning, dock helt värdelös, 28h totalt. Stopp med övernattning i Oslo, sedan via London och avresa en dag senare.

Har jag rätt att kräva annat alternativ? Är ju omöjligt leta upp något själv eftersom 72h fönstret är stängt så sitter 100% i knät på inkompetenta kundservice medarbetare.

Nu på morgonen kom mail från SAS om ombokning, dock helt värdelös, 28h totalt. Stopp med övernattning i Oslo, sedan via London och avresa en dag senare.

Har jag rätt att kräva annat alternativ? Är ju omöjligt leta upp något själv eftersom 72h fönstret är stängt så sitter 100% i knät på inkompetenta kundservice medarbetare.
Ja, även under UKs nya lagstiftning bör du ha rätt till ombokning till snarast möjliga alternativ. Dock så är att ha och få rätt två olika saker framförallt när bonusresor kommer i bild. Kolla EU261 tråden

Toppen