Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2024

Märkligt hur oiika det kan funka, vi var 5 st som åkte till USA. Vissa fick poängen direkt, andra fick nästan alla efter nån dag.
Jag har fått för ett leg mitt i resan inget annat...?

Har ett flyg om ~2 veckor till USA där jag kommer försöker buda för en upgrade. Var lite nyfiken och tittade ifall det fanns bonusplatser på det flyget och självklart göre det.

Minimum bud: 31000p
Boka ny bonus: 22500p (Iom MC FlyPremium + 25% rabatt) + 828 SEK skatt

Synd att man inte får boka dubbla platser så man kunde garantera upgrade nu och få in poängen från MR.

Märkligt hur oiika det kan funka, vi var 5 st som åkte till USA. Vissa fick poängen direkt, andra fick nästan alla efter nån dag.
Jag har fått för ett leg mitt i resan inget annat...?
För några år sedan bokade jag en vän och mig att flyga HEL-CDG-JFK med Air France. Vi krediterade båda till samma program (OK) och flög exakt samma rutt i samma reservation tillsammans. Av 2x2 segment krediterades 3 automatiskt. Det fick mig att undra om det ligger någon sorts slumpgenerator som tar bort vissa resenärer från att krediteras för vissa segment.

För några år sedan bokade jag en vän och mig att flyga HEL-CDG-JFK med Air France. Vi krediterade båda till samma program (OK) och flög exakt samma rutt i samma reservation tillsammans. Av 2x2 segment krediterades 3 automatiskt. Det fick mig att undra om det ligger någon sorts slumpgenerator som tar bort vissa resenärer från att krediteras för vissa segment.

Ja man kan ju undra.... väntade tills 8 dagar gått och efterregistrerade de som saknades på utresan, inga problem.
Sen några timmar senare ramlade resten in av sig själv.
Bra poängregn på den där dealen.

Numera syns även levelpoints i listan. Det har dessutom lagts på retroaktivt bakåt. Men på vissa gamla resor ligger dubbelpoängen kvar två gånger i listan (men bara en gång i summan). Det kan också skilja sig mellan "senaste aktivitet" och det som kommer ut i excel-listan.

Hur svårt kan det vara... Tydligen väldigt mycket svårare än jag kunnat tänka mig.

Det finns ju två saker som kan ske nu. Antingen tänker man från SAS sida "den här kampanjen blev så krånglig och rörig att detta kommer vi aldrig att göra om igen". Eller så tänker man "nu vet vi hur man ska hantera det, så vi kan köra samma sak nästa jul igen". För min egen del hoppas jag på det senare.

Det finns ju två saker som kan ske nu. Antingen tänker man från SAS sida "den här kampanjen blev så krånglig och rörig att detta kommer vi aldrig att göra om igen". Eller så tänker man "nu vet vi hur man ska hantera det, så vi kan köra samma sak nästa jul igen". För min egen del hoppas jag på det senare.
Verkligen. Det har blivit många fina poäng på den kampanjen!

Hoppas på ännu bättre kampanjer. Nästa år fyller SAS 80 år...

IMG_1607.jpg

Poängen kom in direkt här efter en u-sväng i Chicago tillbaka på samma plan, CU på vägen dit och bud-uppgradering på vägen hem.

Toppen