Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Befinner mig på Seychellerna. Härlig och Lustig resa ner med ET. Endast 13/30 i business-kabinen ARN-ADD. 4/16 i business ADD-SEZ. Misstänker att det var mer folk på tiden Eurobonus kunde boka på fritt :D

Jag har varit ute av leken ett tag, inte varit så aktiv sen Skyteam kom på planen.
Är lifetime Eurobonus gold, har 2 för 1 vouchers från AmEx och SAS Mastercard Fly Premium vouchers.

Tänkte kolla om det gick att resa 3 till NYC i Business i höstas, har 400k points.
Men när jag söker hos SAS, så verkar det inte som Mastercard-vouchern räknas in. Dvs. om jag väljer Business class biljett, så räknas fulla priset med (och inte Economy). Fly Premium voucher verkar vara tickat av vid sökningen men kommer inte med i beräkningen av points.
Jag avslöjar nog här att jag aldrig har användt Mastercard-vouchers tidigare, bara AmEx vouchers.

Vad är det jag missar?

Jag har varit ute av leken ett tag, inte varit så aktiv sen Skyteam kom på planen.
Är lifetime Eurobonus gold, har 2 för 1 vouchers från AmEx och SAS Mastercard betal Go res Business.

Tänkte kolla om det gick att resa 3 till NYC i höstas, har 400k points.
Men när jag söker hos SAS, så verkar det inte som Mastercard-vouchern räknas in. Dvs. om jag väljer Business class biljett, så räknas fulla priset med (och inte Economy). Fly Premium voucher verkar vara tickat av vid sökningen men kommer inte med i beräkningen av points.
Jag avslöjar nog här att jag aldrig har användt Mastercard-vouchers tidigare, bara AmEx vouchers.

Vad är det jag missar?
Om den visas för andra resor men inte business longhaul - är du säker på att du har högsta nivån? Kolla i SAS MC-appen. För business longhaul krävs att du tjänat in 200k poäng senaste 12 mån.

Hur funkar det med att lägga till feeders?

Jag bokade nyss CDG-JED-BKK-CDG via sas hemsida i business class.

Lyckades inte boka resan med amex voucher så behöver ringa in och be dem att applicera en voucher.

Önskar även lägga till anslutningsflyg från och till Arlanda.

Måste det finnas awardtillgång för att man skall kunna lägga till feeders?

Skall jag ringa telefonnumret för voucher bokning för att få bäst hjälp?

Hur funkar det med att lägga till feeders?

Jag bokade nyss CDG-JED-BKK-CDG via sas hemsida i business class.

Lyckades inte boka resan med amex voucher så behöver ringa in och be dem att applicera en voucher.

Önskar även lägga till anslutningsflyg från och till Arlanda.

Måste det finnas awardtillgång för att man skall kunna lägga till feeders?

Skall jag ringa telefonnumret för voucher bokning för att få bäst hjälp?
Ja och ja.

Någon som har koll på hur det är med bagagevikter när man lägger till en väska på en Sas Award business pro biljett. Har 2 st 32kg som ingår som standard i bonusbiljettpriset. Däremot när jag lägger till en väska så står det 23kg, men vill minnas att det är 32kg som gäller när man lägger till en väska i business hos SAS.

Toppen