Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Från deras facebook

1746628699492.png
 

Tack, problemet är att Amadeus via sin scheduler tjänst uppdaterat massvis med avgångar utan att räkna med tidsskillnader, vilket resulterar i felaktiga avgångs- och ankomsttider. Vi har kontaktat leverantören och hopps på en korrigering. Alternativt kommer vi använda en annan datakälla framöver.

Ursäkta att det drabbade er med onödiga mejlutskick.
 
Tack, problemet är att Amadeus via sin scheduler tjänst uppdaterat massvis med avgångar utan att räkna med tidsskillnader, vilket resulterar i felaktiga avgångs- och ankomsttider. Vi har kontaktat leverantören och hopps på en korrigering. Alternativt kommer vi använda en annan datakälla framöver.

Ursäkta att det drabbade er med onödiga mejlutskick.
Der drabbade oss via SAS också, helt plötsligt så blev ankomst till BKK 04 på morgonen men ändrades sedan till 09 opch en Schedule change varning gick iut...Det visade sig att första tilden var CDG tid... andra tiden BKK tid... :-D
 
Hela bokningen verkar vara trasig.
Jag var tvungen att avboka nu p.g.a. förhinder, men inga poäng eller voucher har kommit tillbaka och bekräftelsemejlet hade bara en sträcka...

Bokade denna i januari men strider fortfarande med SAS om att de tagit fel betalt och poäng. Antingen tystnad eller bara slussad vidare.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, virgin, delta
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination: YYZ
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 65 000 + 30 000 + voucher
Skatter&avgifter (per person): strax under 5000
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: januari
Hur hittades tillgänglighet: online + telefon
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: online ja men inte feeder
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 men hon på SAS ringde tillbaka omkring 3 gånger innan det var bokat.

ARN -> LHR: SAS, Business (står det i appen)
LHR -> YYZ: Virgin, C 787
YYZ -> JFK: Delta, C, Embraer 175
JFK -> LHR: Virgin, C, A350
LHR -> ARN: SAS, Business

Det som verkar ha hänt är att de tagit betalt för LHR -> YYZ och arn -> LHR som separata resor men la till det i samma bokning.
 
Hela bokningen verkar vara trasig.
Jag var tvungen att avboka nu p.g.a. förhinder, men inga poäng eller voucher har kommit tillbaka och bekräftelsemejlet hade bara en sträcka...
Suck, så enkelt telefonsupporten tar det ett tag att få tillbaka voucher och poäng när det är en skyteamresa...
Det var bättre förr då kom det omedelbart.
Amexet får nog avslutas, jag kommer inte orka hålla på att strula såhär.
 
Toppen