Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

När det var *A så lyckades jag boka ARN-HND / BKK-ARN, om jag minns rätt så var det redan då olika zoner gällande HND och BKK (centrala asien och sydostasien huvud), men visst går det inte längre att boka open-jaw på samma sätt?
Går om man får en okunnig agent! Var ju någon som fick till EA ut och SEA hem i höstas under miljonkampanjen

När det var *A så lyckades jag boka ARN-HND / BKK-ARN, om jag minns rätt så var det redan då olika zoner gällande HND och BKK (centrala asien och sydostasien huvud), men visst går det inte längre att boka open-jaw på samma sätt?
  • Agents can also book open-jaw itineraries (at origin or destination) with our SkyTeam partners as long as both airports are in the same geographic zone.

Sen kan vi nog lita på att någon kommer med en anekdot om hur dom visst har fått till en sån här bokning, det kanske tillochmed är sant, men det är inget jag skulle sätta min förhoppning till att replikera.

Kollegan bokade ARN-AMS-CGK-DPS och hem HND-CDG-ARN i julas och flög sträckan nu i februari.

Bokade denna i januari men strider fortfarande med SAS om att de tagit fel betalt och poäng. Antingen tystnad eller bara slussad vidare.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, virgin, delta
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination: YYZ
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 65 000 + 30 000
Skatter&avgifter (per person): strax under 5000
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: januari
Hur hittades tillgänglighet: online + telefon
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: online ja men inte feeder
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 men hon på SAS ringde tillbaka omkring 3 gånger innan det var bokat.

ARN -> LHR: SAS, Business (står det i appen)
LHR -> YYZ: Virgin, C 787
YYZ -> JFK: Delta, C, Embraer 175
JFK -> LHR: Virgin, C, A350
LHR -> ARN: SAS, Business

Det som verkar ha hänt är att de tagit betalt för LHR -> YYZ och arn -> LHR som separata resor men la till det i samma bokning.
Gissar att du använt en voucher också för annars borde den kostat 130k?
Ja, i sådana fall är det fel förutsatt att den bokats som en (1) bokning och inte separat ut- och hemresa.

Edit: eller ja, det är fel oavsett om du har nyttjat voucher eller inte (betalt för lite om voucher mot förmodan inte nyttjats).

Gissar att du använt en voucher också för annars borde den kostat 130k?
Ja, i sådana fall är det fel förutsatt att den bokats som en (1) bokning och inte separat ut- och hemresa.

Edit: eller ja, det är fel oavsett om du har nyttjat voucher eller inte (betalt för lite om voucher mot förmodan inte nyttjats).
Korrekt, voucher ska det vara också!

Toppen