Jannes
Medlem
Det undrar en del, har spekulerats att man börjat fixa mer tredje-parts lounger iom att man börjar erbjuda proper Business.Undrar vad som menas med “Tillgång till fler lounger”?
Det undrar en del, har spekulerats att man börjat fixa mer tredje-parts lounger iom att man börjar erbjuda proper Business.Undrar vad som menas med “Tillgång till fler lounger”?
Låter rimligt. Förhoppningsvis gagnar det alla EBG+ också!Det undrar en del, har spekulerats att man börjat fixa mer tredje-parts lounger iom att man börjar erbjuda proper Business.
Om jag inte missminner mig så nämndes det av en SAS anställd på senaste EBD minglet att man spanat in bl.a Sala Vip loungerna i Spanien.Undrar vad som menas med “Tillgång till fler lounger”?
Jepp, det är jag som läst slarvigt.Plus blir Premium och avser inrikes och flygningar utanför Europa - om jag förstått rätt.
Men trevligt med Economy Flex, kommer behövas för affärsresenärer när Plus försvinner.
Plus blir Premium och avser inrikes och flygningar utanför Europa - om jag förstått rätt.
Samtidigt står det att lounge ingår (om tillgängligt) för Premium inom Europa?Instämmer, man får läsa noggrannt:
Visa bifogad bild 164233
Men trevligt med Economy Flex, kommer behövas för affärsresenärer när Plus försvinner.
Lounge betalar jag gärna för. Med Economy Flex och andra trevliga tillval har man snart betalat det man får businessklass, men sitter ändå i Economy. Man har också betalat mindre än en businessbiljett.Antagligen ganska smart att inkludera just Fast track och "same day change" i dessa biljetter och fortfarande kalla dem economy.
Eftersom det fortfarande heter economy i alla bokningar så kommer det troligtvis gå igenom de flesta bokningssystem/resepolicys utan att flaggas, och dessa är nog de förmåner som enklast kan motiveras att det är värt att betala extra för. Loungetillgång är lätt att ses som "onödig lyx", men fast track gör ju totala tiden på flygplatsen mer förutsägbar och man kan t.ex. förlänga tiden man kan vara på ett möte. På samma sätt så är ju möjlighet att boka om samma dag vid ändrade planer också värdefullt vid affärsresande.
Och byte av avgång, inom Europa, för Premium Flex?Samtidigt står det att lounge ingår (om tillgängligt) för Premium inom Europa?![]()
Vi är nog många som undrar det. Jag skrev tidigare i tråden att min tolkning är att just därför Plus blev den produkten det är idag för 10 år sedan.Men hur många kommer betala säg 3000 kr för en två timmars-flight i nya Businessklass?