intuition
Medlem
Jag hade status via Amex, men har i nästan aldrig bott på Mariott. Hade t.o.m. glömt att jag hade medlemsskap när det härom veckan kom ett mail från bonvoy om att min status inte hade förlängts. Bra tajming, eftersom jag av en slump hade Courtyard i Stockholm bokat den här veckan...
Testade att logga in, men kunde inte komma åt kontot. Tänkte att det spelade ändå ingen roll, bokningen var via Hotels.com.
Vi incheckning frågade de efter medlemsskap. Jag erkände att jag hade ett men att jag inte visste något om det. Receptionisten var dock "på" och ville hjälpa mig kolla upp om jag bara kunde gissa vilken e-post det var kopplat till. Jag gissade och hon hittade mig:
- Jadå, du är ju dessutom silver elite! Här är ditt medlemsnummer, det är viktigt att du ger oss det varje gång, vi försöker ju alltid uppgradera!
Vet inte om jag blev uppgraderad, det var ett trevligt men relativt normalt rum men på 10.e våningen (näst högsta våningsplanet, vån 11 verkar vara sviter mm). Hur som, jag kände mig positivt överraskad över attityden och att även en låg status kunde ge uppgradering, speciellt som hon var 100% medveten om att det var bokat via hotels.com ("Rummet är förskottsbetalt via din agent").
Stämpel trillade in på hotels.com i stort sett direkt. Jag kommer fortfarande inte åt bonvoy kontot så jag vet inte om det blev dubbel-dipp.
Men är Marriot/Bonvoy generellt generösa vid bokningar som görs via tredje part?
Testade att logga in, men kunde inte komma åt kontot. Tänkte att det spelade ändå ingen roll, bokningen var via Hotels.com.
Vi incheckning frågade de efter medlemsskap. Jag erkände att jag hade ett men att jag inte visste något om det. Receptionisten var dock "på" och ville hjälpa mig kolla upp om jag bara kunde gissa vilken e-post det var kopplat till. Jag gissade och hon hittade mig:
- Jadå, du är ju dessutom silver elite! Här är ditt medlemsnummer, det är viktigt att du ger oss det varje gång, vi försöker ju alltid uppgradera!
Vet inte om jag blev uppgraderad, det var ett trevligt men relativt normalt rum men på 10.e våningen (näst högsta våningsplanet, vån 11 verkar vara sviter mm). Hur som, jag kände mig positivt överraskad över attityden och att även en låg status kunde ge uppgradering, speciellt som hon var 100% medveten om att det var bokat via hotels.com ("Rummet är förskottsbetalt via din agent").
Stämpel trillade in på hotels.com i stort sett direkt. Jag kommer fortfarande inte åt bonvoy kontot så jag vet inte om det blev dubbel-dipp.
Men är Marriot/Bonvoy generellt generösa vid bokningar som görs via tredje part?