Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

mha321

Medlem
Har inte ens checkat in än. Har en resa framöver till Köpenhamn.

Bokat AC Bella Sky. Redan blivit flyttad till Marriott Copenhagen. Bara det är en uppgradering. Får se om det bli ett uppgraderat rum där med. Är aktiv med Marriott Platinum-challange, som jag inte kommer klara, men är således Platinum Elite just nu.

Bella Sky har stängt för övernattningar, så det ju definitivt därför du flyttats. Men klart bättre att hamna på Marriott än Moxy :)

Men jag håller helt med - så länge man inte faktiskt ska till Bella Sky anläggningen, så är Marriott hotellet definitivt bättre.
 

lucasd

Medlem
Bella Sky har stängt för övernattningar, så det ju definitivt därför du flyttats. Men klart bättre att hamna på Marriott än Moxy :)

Men jag håller helt med - så länge man inte faktiskt ska till Bella Sky anläggningen, så är Marriott hotellet definitivt bättre.
Var det inte öppet nyss? Var därför jag bokade. Framförallt tack vare helt ok pris och ganska bra läge med närhet till Metro och shuttle till Kastrup.

Men klagar ju absolut inte på Marriott, aldrig bott där men det verkar bra! Det är tydligen samma ägare som Bella Sky och Crowne Plaza Copenhagen. Antagligen därför det blev Marriott och inte Moxy
 

mha321

Medlem
Var det inte öppet nyss? Var därför jag bokade. Framförallt tack vare helt ok pris och ganska bra läge med närhet till Metro och shuttle till Kastrup.

Men klagar ju absolut inte på Marriott, aldrig bott där men det verkar bra! Det är tydligen samma ägare som Bella Sky och Crowne Plaza Copenhagen. Antagligen därför det blev Marriott och inte Moxy

Det kan de nog ha varit - jag vet inte när de faktiskt stängde. Men det lär ju vara relaterat till de ökande problemen med covid som söker lett till mycket inställda evenemang. Och hotellet är ju tight kopplat till evenemangen i Bells Center.

Det kan säker spela in, men också att man inte vill flytta folk till något som är en nedgradering annat än i nödfall. Moxy är ju ett klart budget alternativ (även om det är ett trevligt sådant).
 

Glenn E

Medlem
Statusmatchade till Bonvoy Platinum Elite och har nu 10 nätter där. Jag fick en fin Svit på Four Points by Sheraton i Sanya. I övrigt ingen svit. I Shanghai tycker jag att Bonvoy hotellen är dyra jämfört med Hilton och särskilt Accor i förhållande till vad man får. Marriott har bäst öppettider för Loungerna men utbudet särskilt maten har inte varit så bra.
 
Hotell: Nobis Hotel Stockholm
Bokat: Deluxe
Uppgradering: Corner Suite (2 nivåer)
Antal nätter: 1
Status: Gold

Bokade med 20% rabattkampanj. Utöver uppgradering ingick 2 vouchers om 1st gratis drink/voucher (”on the house”). Mycket bra upplevelse.
 

mha321

Medlem
Yes! Äntligen får man skriva här igen! Första Marriott hotellet sedan mars förra året...

Marriott Vienna downtown, från prepaid deluxe king (billigaste) till junior suite, m club lounge access.

Loungen stängd, men istället ges €10 per dag i vouchers i valfri on site bar/restaurang och frukost i stora restaurangen.

Frukosten fullt igång med både buffé och omelett-kock. Och självklart stig ett 10-tal flaskor Sekt på is för en riktigt frukost! Lika bra service som före pandemin, enda skillnaden var att det är glesare mellan borden och vaccin kontroll vid entré.

Edit: glömde. Titanium, 3 nätter.
 

Big Birger

Medlem
Är på en golfresa, där hotelrummet bokats med gruppresan. Enklast möjliga. Mejlade hotellet och frågade artigt om det fanns någon möjlighet att få en uppgradering via Gold Elite (via amex plat). Fick svar att det var en gruppresa, och att det inte var möjligt. Fine.

Incheckningen på The Westin Resort, Costa Navarino, Greklan var utan konstigheter. Men nyckeln fungerade inte till vårt rum. Gick tillbaka till receptionen, och fick 100 ursäkter att de missat att byta nycklarna till vårt uppgraderade rum. Vips fick vi nya nycklar till annat rum. Med balkong mot havet. Sweet.

3D17EC57-B453-4AD7-A688-EC7C6DEECBE7.jpeg
 
Hotell: JW Marriott Cannes
Bokat: Deluxe City View
Uppgradering: Deluxe Partial Sea View
Antal nätter: 4
Status: Titanium Elite

Som vanligt i Frankrike måste man fråga och pusha lite, men fick till slut ett rum med partial sea view och balkong.
 

airac

Medlem
Hotell: Element Amsterdam South
Datum: oktober 2021
Bokat: Studio
Uppgradering: 1 Bedroom Suite (högst upp, längst ut)
Antal nätter: 8
Status: Gold Elite

Hade mailat i förväg för att säkerställa spjälsäng och bad om eventuell uppgradering i förväg så att den inte behövde släpas. Element är ju ett basic varumärke, men service nivån på just detta ställe var utöver det jag har upplevt på många år.

Hotell: Renaissance Minsk
Datum: november 2021
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: Deluxe Room (dock utan lounge access)
Antal nätter: 8
Status: Gold Elite
 
Toppen