Senaste nytt

SAS Webshopping

Fast det funkar väl inte när man betalar med presentkort? Jag har försökt det gick inte att få den rabatten då också.
För mig funkar det bra, för varje gång jag tankar så samlar jag stämplar så att jag får gratis frukost, billigare bensin etc. Har just nu 25öre/l rabatt.
Tack! Så egentligen borde man alltid köpa flygbiljetter på SAS också med deras presentkort (https://www.saseurobonusshop.com/se/sas-sek)? Då får man 50 EB/100 kr för presentkortet + 20 EB/100 kr med sitt MC eller AMEX?
Det är mest optimalt, men många är oroliga att 75%-regeln inte gäller om flygbiljetten köpa med presentkort istället för direkt med kreditkortet.
Jag ringde för några veckor sedan till Amex svensk support för försäkringar och då sa de att det gick bra att köpa presentkort med kreditkortet och sedan använda hos sas. Men som i alla andra fall så går det inte alltid att lita på kundtjänst till 100%.

För mig funkar det bra, för varje gång jag tankar så samlar jag stämplar så att jag får gratis frukost, billigare bensin etc. Har just nu 25öre/l rabatt.

Det är mest optimalt, men många är oroliga att 75%-regeln inte gäller om flygbiljetten köpa med presentkort istället för direkt med kreditkortet.
Jag ringde för några veckor sedan till Amex svensk support för försäkringar och då sa de att det gick bra att köpa presentkort med kreditkortet och sedan använda hos sas. Men som i alla andra fall så går det inte alltid att lita på kundtjänst till 100%.
Är det CirkleK du tankar på? För mig registreras inga stämplar/besök när jag betalar med presentkort vid pumpen och det står även på deras hemsida att det inte funkar

Är det CirkleK du tankar på? För mig registreras inga stämplar/besök när jag betalar med presentkort vid pumpen och det står även på deras hemsida att det inte funkar
Ja circleK

Jag laddar över presentkortet till min wallet i circleK-appen, sedan väljer jag i min app att tanka från vald pump och då är det bara att tanka på. Jag blippar inget på själva tankautomaten, utan allt sköts via telefonen

Ska byta till Telinet också. Men Enkla hade ingen bindningstid, så bara byta!

Får bli Telinet och sedan byta till någon billigare aktör och gå i ide i 1-2 år för nästkommande bytessäsong :)
Enkla elbolaget har dock en uppsägningstid på innevarande månad plus en kalender månad vilket kan vara bra att känna till. Om man som jag har produktionsavtal också så kostar det 500 kr om man byter innan uppsägningstiden gått ut. Deras kundtjänst sa att det inte var så när jag frågade, men när jag bad honom bekräfta med hänvisning till allmänna villkor så ändrade de sig...

Toppen