Jo, bagage förstås.
Detaljer som vad resenären har för status och om det var andra efter honom i kön till boardingen är ju irrelevanta om övergångstiden mellan planen är kortare än den godkända transfertiden. Håller du inte med?
Teoretisk var ju bäst om bagaget fick ta snabbast optimala vägen till destinationen. T.ex. har man som passagerare en routing med BA EWR-LHR-ARN då kunde bagaget transporteras snabbare om det fick åka med SK EWR-ARN istället. Likaså om man har KL JFK-AMS-SVO men bagaget åkte SU JFK-SVO.Det viktiga är som sagt var att passageraren inte kan styra vilken routing bagaget tar, utan det ska antas åka samma rutt.
Det viktiga är som sagt var att passageraren inte kan styra vilken routing bagaget tar, utan det ska antas åka samma rutt. Teorin är väl att om man tänker checka in en bomb, så gör man det hellre ifall man vet att väskan kommer att flyga en annan rutt än vad man själv gör.
Teoretisk var ju bäst om bagaget fick ta snabbast optimala vägen till destinationen. T.ex. har man som passagerare en routing med BA EWR-LHR-ARN då kunde bagaget transporteras snabbare om det fick åka med SK EWR-ARN istället. Likaså om man har KL JFK-AMS-SVO men bagaget åkte SU JFK-SVO.
Du har rätt i att det kan bli kaos om man inte har löst lagringen. Men jag har inget emot att jag skickar bagaget, den lagras på destinationen medans jag tar en stop-over någonstans på vägen.Men logistiken att ha en massa bagage som handlingbolaget på destinationen ska vänta med att skicka ut och istället lagra det tills ägaren anländer och då skicka ut det på rätt band låter ogörbart. Jag ser framför mig väskor som ligger och snurrar i timmar...