Senaste nytt

SAS utökar med ny lounge på Arlanda i början av 2025! :)

Kan vara så att man får rabatt på inträde eller X fria besök per år eller liknande. Mastercard tappar ju just nu lite mot Amex och deras elite kort när det ger mer nivåpoäng,

Ja, det vore väl rimligt att de kopplar det till spend på något sätt av just denna anledning. Ett loungebesök per 15k i spend eller något liknande.

Jag skulle gärna se att dessa i så fall även kan kombineras med existerande statusaccess för att förmånen ska vara meningsfull även för oss med status (om man t.ex. vill ta med sig två gäster (icke-familj) in i loungen så skulle man då kunna ta med en gäst som statusförmån och bränna ett "MC-besök" på att få in den andra också).

Jag är positiv till loungen i sig, och de förnyade koncepten/produktsamarbetena.

[Spekulation/OT] Personligen hoppas jag bara att detta inte leder till höjd årsavgift på SAS MC premium, som då kan rättfärdigas genom utökade loungeförmåner och eventuell differentiering uppåt i kort-konkurrensen.
Då det för många är det optimala kortvalet i nuläget. Men som EBG/LTG då isåfall blir forcerad till en högre årskostnad, utan några som helst utökningar av förmåner för egen del.
Blir spännande att följa de olika konceptens utveckling kommande året.

Känns inte det som en ganska rejäl tankevurpa 2025? Det kan ju inte kosta mycket att dra fram el till alla platser...
Ingen aning om hur det ser ut under golvet och vad man kan göra och hur mycket som måste rivas upp för att det inte ska bli sladdar över golvet.
Man ska ha i åtanke att dessa två lounger tog man beslut om i december och nu 1,5 månad senare är de öppna. Man har med andra ord inte haft oceaner med tid att göra förädnringar på saker utan det har nog blivit "as is" på det mesta men nya möbler.

När pontus huserade i dessa lokaler fanns det inte strömuttag heller så det är nog något man ärvt från den tiden i befintlig lokal.

Sen kan man ju vara konspiratorisk lagd och säga att SAS kanske inte vill att man ska sitta och jobba i loungen längre än nödvändigt för att minska trycket på loungen och folk som sitter där längre tid. Vill man göra det kan man ju använda de två andra loungerna.

Stämmer det att denna lounge inte har samma utrymme som den gamla Menzies-loungen på F-piren? (som ju byggdes för SAS när man byggde F..)

Stämmer det att denna lounge inte har samma utrymme som den gamla Menzies-loungen på F-piren? (som ju byggdes för SAS när man byggde F..)
Det är samma yta som Pontus hade i sin lounge när den var där borta. Hur det såg ut innan med Menzies har jag ingen aning om

Toppen