Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Fast det är ju en codeshare och inte ett SAS flyg. Så svaret vad du tjänar finn på SAS hemsida
SAS EuroBonus / Partners / Övrigt / Singapore Airlines
Jo, men med tanke på att det inte funkar så om det skulle varit ett Skyteambolag och en codeshare så kanske det numera funkar på samma sätt som med Skyteambolag med SQ också? Annars vet man ju inte vilken SQ-bokningsklass det mappas mot och man är tillbaka till det gamla vanliga codesharelotteriet.

Antar iofs att Business Smart alltid mappas mot en businessintjäning på 150% på SQ och inte på 200%.

Någon som vet hur det är med TAP idag? vet att dom inte är med i Skyteam men om man vill boka CPH_LIS via SAS så är det TAP som flyger. Flighten heter SK8907 men flygs av TAP. Hur blir det med nivåpoäng och registrerade flygningar på en sådan flygning? Kan inte hitta någonstans att sas fortfarande har codeshare med TAP?

Om SK8907 finns att välja på sas.se kan du nog utgå från att det finns ett codeshare-avtal mellan SAS och TAP. Flightradar visar att SK8907 i själva verket är TP757 så det verkar ju stämma.

Avseende poäng så lär du inte få ett enda poäng till EuroBonus oavsett om du bokar flighten som SK8907 eller TP757. I EuroBonus-sammanhang är TAP inte en partner till SAS och de är inte heller med i SkyTeam. De enda flygboalgspartners SAS har utanför SkyTeam är Etihad, Singapore Airlines och Wideroe enligt denna sida: https://www.sas.se/eurobonus/partners/ovrigt/

Värdet av det där SK-numret är således endast att du får fördelen av att boka på SAS hemsida i övrigt lär du inte få något extra.

Om SK8907 finns att välja på sas.se kan du nog utgå från att det finns ett codeshare-avtal mellan SAS och TAP. Flightradar visar att SK8907 i själva verket är TP757 så det verkar ju stämma.

Avseende poäng så lär du inte få ett enda poäng till EuroBonus oavsett om du bokar flighten som SK8907 eller TP757. I EuroBonus-sammanhang är TAP inte en partner till SAS och de är inte heller med i SkyTeam. De enda flygboalgspartners SAS har utanför SkyTeam är Etihad, Singapore Airlines och Wideroe enligt denna sida: https://www.sas.se/eurobonus/partners/ovrigt/

Värdet av det där SK-numret är således endast att du får fördelen av att boka på SAS hemsida i övrigt lär du inte få något extra.
Tack då var det som jag misstänkte. Hade en förhoppning att den skulle ge leg i smmanställningen för gjorda flyg med sas i alla fall.

SAS "så här många poäng får du" sida verkar trasig igen.
Någon som kan ge ett snabbt svar på vad jag får som Guldmedlem om jag flyger ARN-EWR (SAS) och EWR-BOS (Delata) som SAS Plus bokning (y,y)?
Blev just ombokad då SAS filghter CPH-BOS den 24e och 25e feb verkar blivit inställda.

SAS "så här många poäng får du" sida verkar trasig igen.
Någon som kan ge ett snabbt svar på vad jag får som Guldmedlem om jag flyger ARN-EWR (SAS) och EWR-BOS (Delata) som SAS Plus bokning (y,y)?
Blev just ombokad då SAS filghter CPH-BOS den 24e och 25e feb verkar blivit inställda.
Det beror på om det är plus smart eller pro och om Delta är utställd på SK eller DL nummer i Y klass. Men här kommer en gissning:
1738938658607.png

Toppen