Alltid problem på SAS business-stolar, eller har jag bara otur?

Kimmen00 skrev:Satt på 2D på SK945 till ORD förrförra veckan.. Stolen strulade hela tiden, klassiska "tappade luft". CC försökte reseta stolen och sen hela systemet men den blåste upp sig och tappade sedan luft. De gav upp och meddelade att "stolen är nog tyvärr trasig". Det var ganska så störande på en långflight.Jag skrev ett trevligt men tydligt mail till supporten rörande detta och fick 30000 EB i kompensation.Klicka för att utvidga...
Fantastiskt bra kompensation. Skrev du utryckligen du ville ha det eller fick du det utan ens föreslå/utan knussel?

Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.

Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.

Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.

Rogbjo skrev:Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.Klicka för att utvidga...

Uppenbarligen trasig luftkudde.. be dem resetta systemet

Rogbjo skrev:Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.Klicka för att utvidga...
Det brukar hjälpa om du själv ställer in hårdheten i dynan (finns knappar i stolen för det). Jag brukar ofta behöver dra upp hårdheten till 3-4 pluppar för att inte "sitta igenom" stolen. Om det ändå inte hjälper så kan stolen absolut vara trasig (luftdynan) och en reset av stolen hjälper då ibland,

Det är inte bara SAS som har problem med de där blåskuddarna. Fick en platt rackare på LH A350 för någon månad sedan.

palmen skrev:Det brukar hjälpa om du själv ställer in hårdheten i dynan (finns knappar i stolen för det). Jag brukar ofta behöver dra upp hårdheten till 3-4 pluppar för att inte "sitta igenom" stolen. Om det ändå inte hjälper så kan stolen absolut vara trasig (luftdynan) och en reset av stolen hjälper då ibland,Klicka för att utvidga...
Den peakar på 3 sen är det stopp, drar man ned till 1 så är det inte mycket till dyna kvar. Personalen tycker den är OK.

Ska snart lyfta till new york. Flyger business med min mor och det känns som man sitter på en ballong. Jag meddela om detta direkt, dom prova och starta om och då blev det bra i 5 min, luften åkte ut. Nu är luften tillbaka. Dom har erbjudit mig en annan plats så jag inte kan sitta med min mor.

Riktigt segt… tanken är ju att vi ska sitta ihop.

Axxo skrev:Ska snart lyfta till new york. Flyger business med min mor och det känns som man sitter på en ballong. Jag meddela om detta direkt, dom prova och starta om och då blev det bra i 5 min, luften åkte ut. Nu är luften tillbaka. Dom har erbjudit mig en annan plats så jag inte kan sitta med min mor.Riktigt segt… tanken är ju att vi ska sitta ihop.Klicka för att utvidga...
Om problemet är för mycket luft så brukar det lösa sig när man kommer upp på höjd. Vid start känns stolen som en studsmatta.

Var det något annat bolag än SAS som köpte dessa stolar?

Axxo skrev:Ska snart lyfta till new york. Flyger business med min mor och det känns som man sitter på en ballong. Jag meddela om detta direkt, dom prova och starta om och då blev det bra i 5 min, luften åkte ut. Nu är luften tillbaka. Dom har erbjudit mig en annan plats så jag inte kan sitta med min mor.Riktigt segt… tanken är ju att vi ska sitta ihop.Klicka för att utvidga...
Jag håller med om att för det mesta (men inte alltid) blir det bättre i luften, men definitivt en känsla av att sitta på en ballong (ej bra).

Ansök om lite kompensation, SAS brukar väl ge en del för fel på säten. Tror den senaste som skrev här på forumet fick sen 10k poäng eller något?

Edit: Se https://www.businessclass.com/forum/threads/kompensation-för-fel-i-säte.106396/

Det var 8k poäng!

@Axxo Jeg skal til EWR senere på ugen og skal med RKN. Hvilken stor var i stykker?

Tack för alla svar, men det känns så trist eftersom detta inte är första gången det händer.

Jag hade möjligheten att byta plats, men ville sitta bredvid min mamma eftersom hon reste med en bruten hand och jag behövde hjälpa henne under hela resan.

Utöver att min stol inte fungerade som den skulle började även hennes skärm strula ordentligt. Kabinpersonalen var väldigt trevlig och gjorde sitt bästa genom att springa fram och tillbaka för att försöka lösa problemet. Tyvärr gick det inte att fixa, så de var tvungna att byta ut skärmen helt.

Wifi fungerade knappt – det strulade konstant.

Jag älskar SAS men det blev lite för mycket den här gången.

Jag satt på plats 7C.

Back