Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Den dom körde i höstas inkl. Classic till Elite.
Svårt att se varför dom inte skulle inkl. två 'hopp'
Sitter på en 2-4-1 voucher (och 340K poäng) som ska användas i år så det passar bra med ett upphåll på minst 12 månader och sedan göra Classic till Elite.

Om du ska ändå vänta 12 månader, då skulle jag inte ha ett Amex alls. Sign up bonus är alltid bättre än uppgradering…

Vad är konsensus här just nu för att uppgradera, 20k poäng är as good as it gets eller tror vi det kan komma en kampanj med bättre uppgraderingsbonus?
Konsensus vet jag inte men det lär inte komma så mycket bättre. Som mest har det varit 30k i sällsynta fall. Ska du uppgradera hade jag gjort den nu så du kan börja spendera mot vouchers.

Blev att uppgradera från premium till elite, 20,000 poäng plus att jag nog kan lösa 2 vouchers innan slutet på sommaren får kännas värt investeringen.

Ska boka långresa med familjen till Asien nästa Q1. HAr två 2-4-1 vouchers sparade. Har AMEX Premium (nedgraderade från elite i höstas). Lutar åt att hålla tummarna till att det kommer nån awardresa att hugga unnan 31/3 då en av dem går ut. Sen tror jag att jag skiter helt i AMEX ett tag

Jag har precis sagt upp mitt elite. För det första tycker jag att 2-4-1 är nästan värdelösa så som utbudet ser ut (förutsatt att man har flypremium). För det andra går jag imål i år på livstidsguld och statuspoängen blir därför helt värdelösa. Kanske skaffar jag classic eller premium senare i år.

Jag har precis sagt upp mitt elite. För det första tycker jag att 2-4-1 är nästan värdelösa så som utbudet ser ut (förutsatt att man har flypremium). För det andra går jag imål i år på livstidsguld och statuspoängen blir därför helt värdelösa. Kanske skaffar jag classic eller premium senare i år.

Exakt! Har man redan EBG och samtidigt Fly Premium (business nivå) känns Elite rätt så värdelöst… iaf. som det ser ut nu.

Exakt! Har man redan EBG och samtidigt Fly Premium (business nivå) känns Elite rätt så värdelöst… iaf. som det ser ut nu.
Min förhoppning är att det inom närmsta 2 åren kommer bli förbättringar så jag satsar på Elite ändå.
Finns även de som behöver statuspoängen, för egen del kommer jag hamna på 60-70k nivåpoäng enbart på kreditkort och concious travel så finns bra argument för att Elite fortsatt är ett bra kort att ha.

Toppen