Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Nuvarande bokningar, fly premium från MC och en voucher med utgång 31 dec ska täcka mina award och statusbehov in i 2026. Lutar därmed åt uppsägning av amex premium med förhoppning om rejäl inbjudningskampanj till elite om 12 månader (eller tidigare om villkor är generösa när det kommer till kundhistorik).

Fick bra råd från AMEX kundtjänst vilket resulterade i att jag inte sa upp mitt AMEX Premium, utan nedgraderade till Classic. Behåller på det sättet all transaktionshistorik och kan senare uppgradera till Elite när de kör en uppgraderingskampanj.
Kan ha fel, men uppgraderingskampanjer har väl inte gällt ’hopp’ av två nivåer? Classic direkt till Elite alltså

En fråga till detta forum, om jag byter frön Elite till Platinum, åker jag på dubbla abgifter då tills det befintliga kortet löpt ut eller hur funkat det ? Lite sugen på Dining grejen.

Fick bra råd från AMEX kundtjänst vilket resulterade i att jag inte sa upp mitt AMEX Premium, utan nedgraderade till Classic. Behåller på det sättet all transaktionshistorik och kan senare uppgradera till Elite när de kör en uppgraderingskampanj.
Hänger kanske på hur snabbt du kommer behöva ett Elite. Är det inte förrän nästa år så kanske bättre att klippa Amex helt för att kunna hoppa på en nykundskampanj.

Hej, lite dåligt förklarat,en jag har elite idag, tänkte byta till Plat för att prova restaurangerna, så jag vill bara byta men inte ha bägge.

Kan ha fel, men uppgraderingskampanjer har väl inte gällt ’hopp’ av två nivåer? Classic direkt till Elite alltså
Den dom körde i höstas inkl. Classic till Elite.
Svårt att se varför dom inte skulle inkl. två 'hopp'
Sitter på en 2-4-1 voucher (och 340K poäng) som ska användas i år så det passar bra med ett upphåll på minst 12 månader och sedan göra Classic till Elite.

Last edited:
Vad är konsensus här just nu för att uppgradera, 20k poäng är as good as it gets eller tror vi det kan komma en kampanj med bättre uppgraderingsbonus?

Toppen