Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med de höga tilläggen för *A så lönar det ju sig tyvärr inte att flyga economy i SFO (omöjligt att hitta 3 C-platser). Får väl bli att pröjsa för biljetterna istället.

Som för såmånga andra här så är tjejen sugen på SFO. :) Själv föredrar jag BKK framför och jämfört med allt, men inte direkt som att jag får bestämma + att diet verkar omöjligt att få 2 C-biljetter dit under hösten.

Vi kollar på att åka 2v i SEP eller första veckorna i OKT. Två vuxna + en 6 månaders bebis.

Jag har idag ganska exakt 100k EB poäng att tillgå + en amex 2-4-1.. Nån som har ett förslag på hur jag kommer dit i C billigast och gärna med så kort resa som möjligt? Kommer 6 månader behöva betala några poäng eller åker han gratis på *A? Hur är det med namnändring för bebisen? Helt ärligt så har han inget namn ännu och jag kan ju alltid döpa han till John Doe för att sen ändra.

Tacksam för idéer och förslag.

Med SAS reser barnet gratis upp till 2 år, och du kan köpa biljetten upp till dagen ni faktiskt åker. På *A är det 10% av tariffen som gäller, och möjligtvis bränsletillägg över detta om barnet är äldre än ett år.

Fråga: Behöver jag själv (som står på Amex och EB) vara med på resan eller kan jag boka för 2 andra personer?

Då jag bor i New York så finns det inte så många passande flyg som utgår från Sverige/Skandinavien så då ger jag hellre bort två biljetter till svenska vänner som kan komma hit och hälsa på.

(Frågan har möjligtvis redan besvarats men jag hittade ingen information när jag sökte i tråden (och det stod inte heller att utläsa i brevet som jag fick från Amex)).

Någon som vet hur det funkar med ombokning av 2-4-1 på *A?

Har läst mig till 150kr här,
Ponera att jag bokat ARN-GVA-JFK(LX)-SFO(UA) och vill boka om till ARN-IST-JFK(TK)-SFO(UA) ett annat datum.

Är det några problem? Vad händer med skatter/bränsletillägg? Kan man tom få tillbaka pengar om man hittar "billigare" ?

Fråga 2/ Någon som har koll på telefontiderna hos Talinn?

Någon som vet hur det funkar med ombokning av 2-4-1 på *A?

Har läst mig till 150kr här,
Ponera att jag bokat ARN-GVA-JFK(LX)-SFO(UA) och vill boka om till ARN-IST-JFK(TK)-SFO(UA) ett annat datum.

Är det några problem? Vad händer med skatter/bränsletillägg? Kan man tom få tillbaka pengar om man hittar "billigare" ?

Fråga 2/ Någon som har koll på telefontiderna hos Talinn?

Hur mycket betalade du för avgifter på den bokningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen