Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hamnade bara i en loop som såg ut så här. Ringde in och fick svar på någon minut. Mailade SAS kundtjänst och bad dom ta bort odugliga Ture!
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    44,6 KB · Visningar: 200
Ture kanske tyckte att du skulle specificera frågeställningen? :)
För spelar ju ingen roll när i din egna period du ger bort silvret. Det som spelar roll, och som man kan maximera är ju relaterat till mottagarens kvalificerings-period, och var man ligger till tidsmässigt i denna.
 
OK, inget att gråta ut i Aftonbladet för men lite sur är jag. Flög idag Stockholm-Oslo-Bryssel (om man inte vill ta ett fakirflyg med SAS via Köpenhamn är det numer enda vägen som funkar om man vill komma fram vid lunchtid, Brussels har också bara fakirflyg utöver en avgång vid 17.30-tiden). Allt var i tid och väskan följde med till Oslo såg jag i appen men av oklar anledning blev den kvar där.

Anmäler vid ankomsten i Bryssel och redan då är det klart att väskan är på väg tillbaks från Oslo till Stockholm för att därifrån åka med (numer den enda) direktkärran med SAS till Bryssel, ankomst kl 18.15. Gott så. Jag blir samtidigt upplyst att väskan inte kommer att köras ut till mitt hotell "så sent". Inget bagage körs ut efter kl. 18 blir jag upplyst om. Frågar artigt om ev. status på SAS spelar nån roll (är EBD) men det spelar ingen roll. Jag blir dock erbjuden möjligheten att själv åka ut till flygplastsen och hämta väskan. Tack, det var vänligt. Och så får det bli, mindre besvär ärligt talat än att gå och handla kläder jag behöver ha imorgon bitti.
 
OK, inget att gråta ut i Aftonbladet för men lite sur är jag. Flög idag Stockholm-Oslo-Bryssel (om man inte vill ta ett fakirflyg med SAS via Köpenhamn är det numer enda vägen som funkar om man vill komma fram vid lunchtid, Brussels har också bara fakirflyg utöver en avgång vid 17.30-tiden). Allt var i tid och väskan följde med till Oslo såg jag i appen men av oklar anledning blev den kvar där.

Anmäler vid ankomsten i Bryssel och redan då är det klart att väskan är på väg tillbaks från Oslo till Stockholm för att därifrån åka med (numer den enda) direktkärran med SAS till Bryssel, ankomst kl 18.15. Gott så. Jag blir samtidigt upplyst att väskan inte kommer att köras ut till mitt hotell "så sent". Inget bagage körs ut efter kl. 18 blir jag upplyst om. Frågar artigt om ev. status på SAS spelar nån roll (är EBD) men det spelar ingen roll. Jag blir dock erbjuden möjligheten att själv åka ut till flygplastsen och hämta väskan. Tack, det var vänligt. Och så får det bli, mindre besvär ärligt talat än att gå och handla kläder jag behöver ha imorgon bitti.
Skulle fråga dem om de ersätta taxin fram och tillbaka till flygplatsen isåfall.
 
Inställt flyg och ombokad. Skickar in begäran om poäng enligt ursprungsbokning. 18 dagar och 12 mail (fördelat på två olika ärendenummer) senare är poängen på kontot. Längs vägen har det kommit alla möjliga och omöjliga bortförklaringar. Underhållningsvärdet har förvisso varit högt (exempelvis att jag tydligen var no-show på returen, på en enkelbiljett), men i slutänden mest bara frustrerande.
 
Toppen