Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Vad ni kan förvänta er streaming, facetime m.m.
IMG_0774.jpeg

Finns det några betal-medlemskap menar du? ;)
Ex 1: Vissa kreditkortsförmåner kräver att man har mer än gratiskort (Amex Green).

Ex 2: CX erbjöd tidigare E-channel på HKG för alla MarcoPolo-medlemmar, även lägsta nivån. Numera krävs Silver-nivå, dvs att man skall flugit ihop ett antal kvalificerande resor.

Så frågan är om SAS-erbjudandet är "sustainable". Kanske man nu säljer in det med "alla", men att kraven skärps om något år.

Hoppas den nya lösningen pallar trycket om man nu ska erbjuda detta gratis till samtliga passagerare. Risken finns ju att det blir en försämring i praktiken för guld och uppåt. Nu har jag visserligen aldrig upplevt starlink. Men alla har väl erfarenhet av gratis wifi på tåg och liknande, och hur "bra" dessa brukar lira :p

Hoppas den nya lösningen pallar trycket om man nu ska erbjuda detta gratis till samtliga passagerare. Risken finns ju att det blir en försämring i praktiken för guld och uppåt. Nu har jag visserligen aldrig upplevt starlink. Men alla har väl erfarenhet av gratis wifi på tåg och liknande, och hur "bra" dessa brukar lira :p
Känner inte att mitt eget behov är så stort. Jag klarar att jobba off-line med datorn, och på långflyg brukar jag ha med mig någon bok i kabinbagaget som back-up, då entertainment-programmen ibland är ganska ointressanta (varierar givetvis med flygbolag). Tyst i kabinen har egentligen prioritet (erfarenhet just från tågresor).

Det sagt, att jag egentligen inte behöver wifi på planet, kan jag väl medge att värdet kan vara stort vid försenade flyg och andra trafikstörningar. När man oplanerat måste ändra planerna för återstoden av resan.

Toppen