Senaste nytt

SAS Webshopping

Även jag har slängt iväg ett mail till Tellus för att se vad de svarar, främst eftersom mitt abonnemang fortfarande är aktivt. Visst, fult att inte betala ut poängen trots att man följt villkoren men lär inte orka bråka mer än så för 3000 poäng så betalas de inte ut skriver jag upp det på shit happens-kontot.

Tellus hänvisar till följande paragraf (14.4): "Indikation finns att Kunden tecknat Tjänsten utan avsikt att använda denna, i syfte att erhålla personlig ekonomisk vinning eller motsvarande förmån(er)." för att juridiskt ta sig rätten att säga upp abbonemanget. (https://tellusmobil.se/allmannavillkor/)

Jag har framfört till dom att villkor för en kampanj dikterar man INNAN kampanjen, inte efteråt.
Fakturan "skulle tagit bort i samband med uppsägning", det hade inte skett, så det gjorde han nu, men jag uppmanade honom att se över fakturor för övriga, då det troligen inte heller makulerats "korrekt".

Trist detta.
För er som "varit med ett tag" är det såhär "ibland", eller är det första gången något såhär "märkligt" händer?
Aldrig varit med om detta.

Litet bolag, tråkig marknadsföring.
Skrev ett mejl nu och frågade om poängen betalas ut då villkoren följts, eller om fakturan makuleras.

Intressant, det räcker alltså inte att betala för abonnemanget utan man måste tydligen ringa/surfa också. Tellus inte vill ha betalande kunder om man inte nyttjar abonnemanget. Nåväl, släpper denna boll. Inte värt att kriga för ett fåtal poäng.

Attachments

• Screenshot_20250124-143100~2.jpg
    Screenshot_20250124-143100~2.jpg
    221 KB · Visningar: 241
Last edited:
Intressant, det räcker alltså inte att betala för abonnemanget utan man måste tydligen ringa/surfa också. Tellus inte vill ha betalande kunder om man inte nyttjar abonnemanget. Nåväl, släpper denna boll. Inte värt att kriga för ett fåtal poäng.
Sjukt dåligt! Var i deras villkor står detta specificerat?

Ska Hemköp hålla koll på så att man verkligen äter upp maten man köper av dem också, så man inte bara köper maten för poängen skull och sedan kastar den?

Om du ringer ett samtal eller skickar ett SMS hade de nöjt sig då? Vilka clowner, om detta är så viktigt för dem så får de lägga till det i villkoren i så fall för kampanjen.

Last edited:
Skaffade Hallon under 4000p kampanjen. Stått som kommande men nu står de inte kvar där. Sagt upp det så det ska sägas upp sista januari.

Någon som fått? Dags höra av sig till SAS?

//Niclas
Bumpar denna.
Bortsett från er som fick Hallon relativt omgående, hur ser det ut för andra? 8v passerades i veckan men ekar tomt på kontot

Bumpar denna.
Bortsett från er som fick Hallon relativt omgående, hur ser det ut för andra? 8v passerades i veckan men ekar tomt på kontot
Kontakta supporten så lägger de till poängen manuellt. Man kan verkligen undra varför det fungerar automatiskt med vissa partners men inte med andra.

Jag vet att jag sade att jag inte skulle bråka mer om ett sådant litet antal poäng. Men skrev ihop ett snabbt svar efter deras svar på mitt första mail och fick nu detta. Tråkigt att de inte håller vad de lovat men nu får man nog helt enkelt hålla ögonen öppna för nästa deal istället. :)

Attachments

• Screenshot_20250124-172806.png
    Screenshot_20250124-172806.png
    357,3 KB · Visningar: 203
Toppen