Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade Amexvoucher med utgångsdatum 12/24. Original bokningen var CPH-MIA och hem CUN-YYZ-CPH med AirCanada. I slutet av november ställer AC in hemresan. Ringde AC, men som väntat hade man ingen som helst intresse av att hjälpa till. Hittade då i slutet av december en hemresa EWR-CPH som jag bokade, bara för att ha något klart.

Skrev till Diamantsupporten och undrade vänligt om man kunde förlänga min voucher så jag kunde lägga till ett ben CUN-EWR om det eventuellt dyker upp. Mycket för att jag vill ha en genomgående biljett om något strulade.

Svar: "Det kan vi inte, eftersom din voucher är i bruk".

Så klart är den i bruk, men hemresan ställdes in en månad innan utgångsdatum. Är det inte kutym då att den blir förlängd 3 månader?

För framtida referens för den som behöver boosta sin Amex-spend i slutet av året och inte vill riskera något (varken för sig själv eller communityt i allmänhet) med beställningar som görs refund på osv så är Kiva.org (inte att blanda ihop med digitala brevlådan Kivra) där man kan finansiera diverse mikrolån ett bra alternativ att få lite extra spend, förhoppningsvis göra något bra för de som behöver dessa lån, och till en (långsiktigt) låg kostnad då man troligtvis får majoriteten av pengarna återbetalda så småningom.

Har totalt statt i ko 10 timmar (fredags och idag) bade over telefon och chatt. Har vid flera tillfallen oförklarligen fatt chatt och telefonsamtal avbrutna nar jag forsokt komma i kontakt med dom for att genomfora bokning av en awardresa. Ar det alltid sahar segt och dalig kapacitet pa teknologin? Varken humoret eller talamodet ar pa topp just nu.

Har totalt statt i ko 10 timmar (fredags och idag) bade over telefon och chatt. Har vid flera tillfallen oförklarligen fatt chatt och telefonsamtal avbrutna nar jag forsokt komma i kontakt med dom for att genomfora bokning av en awardresa. Ar det alltid sahar segt och dalig kapacitet pa teknologin? Varken humoret eller talamodet ar pa topp just nu.
Ringa en helgdag är inte att rekommendera rent generellt. Att samtal bryts eller de lägger på händer och det kan vi alla ha synpunkter på.

Hej!
Ett tag sedan man var aktiv men nu är det dags å ta tag i grejerna och boka en resa.

Har 2 st 2-4-1 vouchers och fly premium tillgängligt.
Jag skulle vilja boka en resa till antingen New York eller Miami, antingen på November lovet v44 eller över jul nyår.

Söker jag på sas sida så verkar det ju inte finnas vanliga bonusbiljetter å boka, är det bara å sätta sig å ringa till SAS eller vilken sida söker ni på?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen