Det där kan faktiskt stämma. Jag jobbade respan på ett hotell några år å vid helger städade vi inte mer än vi trodde vi skulle behöva.Hotell: Hilton Den Haag
Datum: 25-26 Dec
Bokat: Billigaste (king)
Uppgradering: Inget trots att hotellet var mer eller mindre tomt. När jag frågade lite diskret vid check-in så sa de att inga rum var tillgängliga. Senare mot kvällen så kikade jag appen och såg att ALLT var bokningsbart. Gick ner och frågade om detta mest för att jag var nyfiken på vad de skulle säga. Det visade sig att de var under-staffed och cleaning-crew endast städar rum som är bokade. Allt annat får stå tills holiday season är över, enligt front desk.
Status: HHG
Trevligt där.Hotell: Grand Hotel Vilnius, Curio Collection by Hilton
Datum: 6–7 jan
Bokat: King Deluxe Room (2st kategorier över standardrum)
Uppgradering: King Cupola Suite
Status: HHD
Rate: X2 points rate (bokad 45min innan ankomst)
Fick en extranatt i Vilnius ofrivilligt när SAS ställde in min flight. Blev att boka enda hotellet som hade en restaurang öppen vid 22:15 på kvällen.
Vid ankomst till hotellet fick jag en välkomstdrink i form av sparkling wine. Dem frågade även om jag var okey med att ha ett rum med två våningar (Sir there is a stair, would that be okay for you?). Väldigt trevligt hotell där normalpriset på rum ligger mellan 130-160 EUR natten normalt. A La Carte frulle och riktigt trevligt spa i källaren.
Jag bodde där nyligen. Gammaldags och trevligt hotell och trevliga omgivningar. Som Gamla Stan i Stockholm men mycket större. De hade en jättelik utemarknad med matvaror och hantverk från ett flertal forna sovjetrepubliker (dock inte alla) på en av de större gatorna när jag var där.Trevligt där.
Bytte från Kempinski skyltar för inte så länge sedan.